يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ازسال آينده صنعتي سازي مسکن اجرايي مي شود

  تاريخ:بيست و يکم بهمن 1387 ساعت 10:41   |     کد : 16010   |     مشاهده: 713
به گزارش صنعت نیوز، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن گفت : از سال آينده با تحولات بوجود آمده در ساختمان سازي کشور ، وارد عرصه صنعتي سازي در اين بخش مي شويم .

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن گفت : از سال آينده با تحولات بوجود آمده در ساختمان سازي کشور ، وارد عرصه صنعتي سازي در اين بخش مي شويم .

به گزارش خبرنگار ما سيد محمود فاطمي عقدا در مراسم بهره برداري ازسامانه آزمون الکترونيکي ورود به حرفه هاي نظام مهندسي کشور افزود : محوري ترين بخش اقتصاد کشور يعني بخش مسکن و ساختمان به تدريج از توليد مصالح زير پله اي خارج شده و با همکاري مستمر وزارتخانه هاي مسکن و شهرسازي ، صنايع و معادن و بازرگاني ، شاهد اجراي بهتر قانون و کنترل در توليد ، توزيع و مصرف مصالح هستيم.

وي با بيان اينکه در شش ماه گذشته تدوين نظام صنعتي سازي ساختمان در کشور با دقتي هرچه بيشتر انجام شده است ، تصريح کرد : از سال آينده طرح مدولار کردن اجزاي ساختمان (توليد انبوه مصالح و تجهيزات ساختماني در کارخانه) و همچنين حذف آجر و تيرچه براي سبک سازي سقف ساختمانها اجرا مي شود.

رئيس مرکز تحقيقات ساختمان و مسکن با اشاره به اتلاف زياد انرژي درساختمان سازي اضافه کرد:با صنعتي سازکردن ساختمان در کشور ، نحوه توليد و توزيع مصالح بهينه شده وميزان قابل توجهي از هدرروي انرژي جلوگيري مي شود .

فاطمي عقدا از امضاء تفاهمنامه اي ميان مرکز تحقيقات مسکن و ستاد نانوي کشور خبر داد و تصريح کرد:اين تفاهمنامه براي بکارگيري از جديدترين فناوري هاي نوين نانو در بخش مصالح ساختماني امضاء شده است .

وي همچنين از ساخت ساختمانهاي سريع الاحداث دائمي تا 5 طبقه در کشور خبر داد و گفت : بزودي اين نوع ساختمان با استفاده از جديدترين فناوري هاي نوين ساخت و با رعايت همه استانداردهاي بين المللي در اين مرکز به عنوان نمونه ساخته مي شود .

 

http://sanatnews.ir/News/1/16010
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است