يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
وزير راه :

معاونت راه روستايي ايجاد مي شود

  تاريخ:نوزدهم بهمن 1387 ساعت 13:54   |     کد : 15910   |     مشاهده: 755
به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير راه و ترابري با بيان اينکه ايجاد معاونت راه روستايي در دستور کار است گفت: راه روستايي آسفالت شده در سه دهه اخير از دويست کيلومتر به 72 هزار و 236 کيلومتر افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير راه و ترابري با بيان اينکه ايجاد معاونت راه روستايي در دستور کار است گفت: راه روستايي آسفالت شده در سه دهه اخير از دويست کيلومتر به 72 هزار و 236 کيلومتر افزايش يافته است.

حميد بهبهاني از اختصاص 350 ميليارد تومان اعتبار براي راه روستايي در سال آينده خبر داد.

بهبهاني با اشاره به اينکه 80 هزار کيلومتر راه داريم، گفت: همه توان وزارت صرف راه‌هاي شهري شده است ، اما 130 هزار کيلومتر راه روستايي هم داريم.

وزير راه و ترابري افزود: در توسعه راه‌هاي روستايي، روستاهاي بالاي100 خانوار اولويت دارند که تا حدودي کار آن‌ها به اتمام رسيده و در حال حاضر روي راه‌هاي روستاهاي بالاي 60 خانوار کار مي‌شود.

بهبهاني گفت : در برنامه چهارم قرار شده است همه روستاهاي بالاي صد خانوار داراي جاده اسفالته شوند که اقدامات خوبي شده است و در مواردي حتي در روستاهاي کمتر از صد خانوار هم راه آسفالته ايجاد کرديم.

وي افزود : اوايل انقلاب در هر صد کيلومترمربع چهار کيلومتر راه داشتيم که هم اکنون به بيش از 20 کيلومتر رسيده است.

بهبهاني گفت: نرخ رشد ايجاد آزادراه ، جاده هاي اصلي و بزرگراه و خدمات ترابري در سي سال اخير چهار رقمي است و گاهي به 5 رقمي هم مي رسد.

بهبهاني گفت: اوايل انقلاب 50 کيلومتر آزادراه داشتيم که هم اکنون به 1556 کيلومتر رسيده است.

وي گفت: طول خطوط ريلي هم در اين مدت 5 هزار و 600 کيلومتر افزايش يافته است.

وزير راه و ترابري افزود: سند چشم انداز بيست ساله، برنامه هاي پنج ساله و

رهنمودهاي مقام معظم رهبري و بودجه هاي سالانه ، گرايش هاي راهبردي وزارت و راه و ترابري را در اجراي طرح هاي راه سازي تشکيل مي دهد.

وي از تلاش براي خوداتکايي در تأمين تجهيزات راه و ترابري به ويژه در شبکه ريلي خبر داد و گفت: در ساخت واگن و لوکوموتيو از حداکثر توان داخلي استفاده خواهيم کرد .

وزير راه خاطرنشان کرد : ساخت ريل ملي در کشور آغاز شد است و در آينده تلاش خواهيم کرد ريل هاي قوي براي سرعت هاي بالاتر و قطارهاي سريع السير را هم بسازيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/15910
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است