يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ساخت سد کهیر با 2 هزار میلیارد ریال در زاهدان

  تاريخ:نوزدهم بهمن 1387 ساعت 12:33   |     کد : 15898   |     مشاهده: 743
به گزارش صنعت نیوز، وزیر نیرو گفت:سد کهیر با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزیر نیرو گفت:سد کهیر با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.

پرویز فتاح افزود : برای ساخت این سد که هم اکنون در دست مطالعه است 100 میلیون دلار معادل هزار میلیارد ریال از سوی بانک جهانی و هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه می شود .

وزیر نیرو با اشاره به سد های در حال ساخت ایران در استان سیستان و بلوچستان گفت:هم اکنون سد سرایدان ایرانشهر با 80 درصد ، سد زیردان در بندر چابهار با 77 درصد، سد گلوگاه با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که در 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زاهدان در سه ماهه اول سال آینده گفت: با افتتاح این طرح آب مورد برای ایجاد فضای سبز در شهر زاهدان فراهم شد .

وزیر نیرو با اشاره به افزایش 34 درصدی بودجه سال آینده برای اجرای طرح های بخش آب و فاضلاب در کشور افزود : اعتبار امسال 3 هزار و 750 میلیارد تومان بود که این میزان در بودجه سال آینده 5 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

پرویز فتاح همچنین درباره حق آبه ایران از افغانستان گفت : با پیگیری های وزارت نیرو و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امیدواریم با توجه به قول های طرف افغان این مشکل حل شود .

وی افزود:به منظور رفع نیاز های بخش برق استان سیستان و بلوچستان با راه اندازی نیروگاه قائن در خرداد ماه سال آینده علاوه بر رفع مشکلات برق خراسان جنوبی ، بخشی از نیاز استان سیستان و بلوچستان نیز از تولیدات این نیروگاه رفع می شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/15898
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است