يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

همکاری چین و اروپا در شبکه ریلی ایران

  تاريخ:نوزدهم بهمن 1387 ساعت 12:25   |     کد : 15896   |     مشاهده: 731
به گزارش صنعت نیوز، وزیر راه و ترابری ایران از علاقه مندی چینی ها و اروپائی ها برای مشارکت در اجرای طرح های توسعه شبکه ریلی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزیر راه و ترابری ایران از علاقه مندی چینی ها و اروپائی ها برای مشارکت در اجرای طرح های توسعه شبکه ریلی ایران خبر داد.

بهبهانی گفت : مذاکرات چینی ها برای ساخت راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد به طول 1700 کیلومتر آغاز شده است .

وزیرراه افزود : یک کشور اروپایی هم اعلام کرده است که در ساخت راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان به طول 700 کیلومتر سرمایه گذاری می کند .

وی با بیان ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی و همچنین سرمایه های کوچک داخلی در توسعه شبکه ریلی گفت : برای تحقق اهداف سند چشم انداز باید 25هزار کیلومتر راه آهن ( در 20 سال) ساخته شود که سالانه به حدود1300 راه آهن جدید می رسد.

وی توسعه راه آهن و شبکه ریلی را اولویت وزارت راه و ترابری اعلام کرد و گفت: توان داخلی برای ساخت راه آهن حداکثر 300 کیلومتر در سال است که باید با جذب سرمایه گذاری های خارجی به 1300 کیلومتر افزایش یابد.

بهبهانی گفت : تا پایان سال یکهزار کیلومتر راه آهن به بهره برداری می رسد که شامل راه آهن بم - زاهدان به طول 370 کیلومتر ، راه آهن اصفهان - شیراز به طول 500 کیلومتر و همچنین راه آهن خرمشهر و شلمچه است.

بهبهانی همچنین درباره طرح توسعه فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) گفت : اگر طرح توسعه فرودگاه امام خمینی تکمیل شود ظرفیت جابجایی مسافر سالانه به 30 میلیون نفر خواهد رسید .

بهبهانی همچنین از برنامه ریزی ساخت هتل فرودگاه امام خبر داد و گفت: این فرودگاه وسعت خوبی به اندازه 14 هزار هکتار دارد و برخی تعاونی ها هم برای همکاری در طرح های توسعه آن آمادگی دارند.

وی تاکید کرد: رویکرد ما جذب همه جانبه منابع بخش خصوصی است و هتل های هما و بخش سودده آن را در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار داده ایم تا روند واگذاری آنها تنظیم شود.

وزیر راه درباره واگذاری شرکت هما نیز گفت: تا رسیدن به مرحله سوددهی این شرکت، در صدد تشکیل تعاونی هایی هستیم تا تصدی ها را انجام دهند.

وی افزود : پس از اینکه شمار هواپیماهای این شرکت از 57 فروند فعلی به 120 فروند برسد و نسبت نیروی انسانی هما با تعداد هواپیماها توجیه اقتصادی پیدا کند به مرحله سوددهی می رسد و شرایط واگذاری آن هم فراهم خواهد شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/15896
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است