يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

افتتاح تونل پيشگام البرز آزادراه تهران- شمال با حضور وزير راه

  تاريخ:شانزدهم بهمن 1387 ساعت 10:23   |     کد : 15754   |     مشاهده: 701
به گزارش صنعت نیوز، تونل پيشگام البرز در آزادراه تهران- شمال که بزرگترين تونل در خاورميانه محسوب مي شود ، امروز در مراسمي با حضور وزير راه و ترابري افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، تونل پيشگام البرز در آزادراه تهران- شمال که بزرگترين تونل در خاورميانه محسوب مي شود ، امروز در مراسمي با حضور وزير راه و ترابري افتتاح شد.

آخرين مرحله از حفاري اين تونل 6400 متري که در ارتفاع 2400 متري ارتفاعات البرز مرکزي ساخته شده است، امروز انجام شد.

تونل پيشگام البرز از لحاظ مهندسي، فني ترين و پيچيده ترين طرح عمراني راه سازي است و طول آن به 2 و 7 دهم برابر تونل کندوان مي رسد.

در مسير حفر اين تونل 145 گسل بزرگ و کوچک، ايمن سازي و بيش از 39 هزار ليتر آب در دقيقه و همچنين فشار گازهاي دي اکسيد گوگرد و منوکسيد کربن مهار شده است.

مطالعات زمين شناسي براي ادامه ساخت آزادراه تهران- شمال از ديگر دستاوردها ساخت اين تونل محسوب مي شود.

حميد بهبهاني در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: ساخت 2 تونل اصلي ديگر اين مسير که به زودي آغاز خواهد شد.

وزير راه گفت: با اتصال تونل البرز در قطعه 2 آزادراه تهران- شمال به قطعه شماره يک و بهره برداري از اين دو قطعه، مسير دو ساعته تهران- پل زنگوله در جاده چالوس به کمتر از نيم ساعت کاهش خواهد يافت.

بهبهاني با اشاره به نهايي شدن مذاکرات وزارت راه و بنياد مستضعفان براي ادامه ساخت آزادراه تهران- شمال گفت: هفته آينده خبرهاي خوبي اعلام خواهيم کرد.

آقاي تولايي مديرعامل شرکت عمران بنياد مستضعفان (مجري طرح آزادراه تهران- شمال) نيز گفت: تونل پيشگام البرز با 650 ميليارد ريال هزينه در مدت 46 ماه ساخته شده است.

وي افزود: در ساخت اين تونل يکصد متخصص داخلي همکاري داشتند که موفقيت بزرگ براي جامعه مهندسي کشور محسوب مي شود.

با پايان ساخت تونل پيشگام البرز، ساخت 2 تونل مسير رفت و برگشت به موازات آن آغاز مي شود.

تونل پيشگام البرز با هدف ايجاد راه دسترسي براي ساخت تونل هاي اصلي، انتقال مسافران در مواقع اضطراري و عبور و مرور در مواقع اضطراري و انتقال امکانات و تجهيزات در مسير آزادراه تهران- شمال، ساخته شده است.

آزادراه تهران- شمال، بخشي از راه گذار شمال- جنوب کشور است که با هدف کوتاه کردن فاصله تهران- چالوس از حدود 200 به 121 کيلومتر و کاهش زمان سير از 4 و نيم ساعت به يک و نيم ساعت در 4 قطعه اصلي در حال ساخت است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/15754
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است