يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
محرابيان :

بهانه اي درمقابل صنعتي سازي مسكن نداريم

  تاريخ:چهاردهم بهمن 1387 ساعت 14:03   |     کد : 15628   |     مشاهده: 765
به گزارش صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن با اشاره به تصميم دولت براي حمايت از صنعتي سازي مسكن گفت : ديگر بهانه و مشكلي براي عملياتي نشدن ان نداريم.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن با اشاره به تصميم دولت براي حمايت از صنعتي سازي مسكن گفت : ديگر بهانه و مشكلي براي عملياتي نشدن ان نداريم.

علي اكبر محرابيان در مراسم افتتاح نمايشگاه دائمي فناوري هاي نوين ساختماني گفت : ورود وزارت صنايع و معادن و سازمان گسترش و نوسازي به حوزه صنعتي سازي مسکن، به معني ورود دولتي نيست بلکه رويکرد حمايتي براي پاسخگويي به نياز كشور محسوب مي شود.

وي گفت : در كشوري كه بيشترين متخصص و دانش آموخته در عرصه ساختمان را دارد بايد توليد سنتي مسكن حذف شود.

محرابيان با تاکيد بر اينکه تاکنون به مزيت هاي ساخت مسكن به روش صنعتي توجه کافي نشده است ، افزود: اعتقادي هم به ورود دولت به بخش مسكن وجود نداشت.

وي گفت : اين اعتقاد غلط هم شايع بود كه اگر قيمت ملك و مسكن بالا رفت ديگر قابل برگشت نيست. يعني دولت بر بخش مسكن و ملك مديريت ندارد.

وزير صنايع و معادن تصريح کرد : اما در چند ماه اخير ديديم كه با ورود دولت به بخش مسكن ، قيمت ملك و ساختمان كاهش يافت و روشن شد كه بخش مسكن را هم مي شود مديريت كرد.

محرابيان افزود: دولت ها در كشورهاي پيشرفته، بخش مسكن را رها نكرده اند و مطالعات كارشناسي هم نشان مي دهد كه با مديريت دقيق و درست مي توان بخش مسكن را از نظر قيمت و كيفيت ساخت هدايت كرد.

وزير صنايع و معادن گفت: در بخش سيمان بعد از 70 سال به مرز خوكفايي رسيديم و در حوزه فولاد نيز تا چند ماه آينده به مرز خودكفايي خواهيم رسيد.

شايان گفتن است دولت براي ساخت کارخانه‌هاي مسکن پيش ساخته،يک ميليارد دلار اعتبار در نظر گرفته است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/15628
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است