يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ساخت صنعتي مسکن تا 30 درصد افزايش مي يابد

  تاريخ:چهاردهم بهمن 1387 ساعت 10:08   |     کد : 15576   |     مشاهده: 807
به گزارش صنعت نیوز، مديرعامل شركت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران ( مپسا ) با اشاره به سنتي بودن ساخت مسكن در كشور تصريح کرد: سهم صنعتي سازي مسکن از 2 درصد کنوني بايد در سه تا پنج سال آينده به 30 درصد - 300 هزار واحد مسکوني - برسد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، مديرعامل شركت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران ( مپسا ) با اشاره به سنتي بودن ساخت مسكن در كشور تصريح کرد: سهم صنعتي سازي مسکن از 2 درصد کنوني بايد در سه تا پنج سال آينده به 30 درصد - 300 هزار واحد مسکوني - برسد.

حسن قلعه نويي در مراسم افتتاح نمايشگاه دائمي فناورهاي نوين ساختمان که با حضور وزير صنايع و معادن برگزار شد ، گفت: مپسا به عنوان مجري طرح صنعتي سازي مسكن در كشور انتخاب شده است.

وي افزود: برنامه ساخت 2 هزار واحد مسکوني به عنوان طرح نمونه صنعتي سازي مسکن ميان در وزارت مسکن و شهرسازي تنظيم شده است.

مدير عامل مپسا (وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ) با تاکيد بر اينکه توليد سالانه يک و نيم ميليون واحد مسکوني به روش سنتي امكان پذير نيست گفت: براي توليد اين ميزان واحد مسكوني به چهار ميليون و 500 هزار نيروي كار به صورت مستقيم و 12 ميليون نفر نيروي كار به صورت غيرمستقيم نياز داريم.

قلعه نويي افزود: دولت وزارت صنايع و معادن را موظف به پيگيري صنعتي سازي مسكن كرده است که شركت مپسا دنبال مي کند.

قلعه نويي گفت : صنعتي سازي را با نمونه سازي و از طريق برگزاري مناقصه ميان شركت هاي داراي مجوز اغاز مي كنيم.

مديرعامل شركت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران گفت : بخش خصوصي

از فراخوان مشاركت در طرح صنعتي سازي مسكن استقبال خوبي دارد.

قلعه نويي افزود: در اين فراخوان 144 پرونده مشارکت تشكيل و 117تفاهم نامه در 22 استان با سرمايه اوليه 2 هزار ميليارد تومان امضا شد.

وي افزود: 65 شركت از مركز تحقيقات مسكن تاييديه و مجوز گرفتند و 41 شركت نيز به شهرك هاي صنعتي براي دريافت زمين و احداث كارخانه توليد مصالح نوين ساختماني ويژه ساختمان سازي صنعتي معرفي شدند.

مديرعامل شركت مديريت پروژه هاي ساختماني ايران گفت : مراحل ثبت 30 شركت توليد مصالح ساختماني نوين با سرمايه اويه 580 ميليارد تومان به پايان رسيده است و 17 شركت نيز براي دريافت تسهيلات به بانك صنعت و معدن معرفي شده اند.

قلعه نويي با اشاره به اينکه 70 درصد سرمايه شرکت هاي فعال در توليد مصالح نوين ساختماني به صورت تسهيلات خواهد بود افزود: زمان اجراي هريک از اين طرح ها از طرف بخش خصوصي 6 تا 8 ماه پيش بيني شده است.

وي مزاياي صنعتي سازي ساختمان را سبك سازي،مقاوم سازي، صرفه جويي در مصالح، مصرف بهينه انرژي در دوران ساخت و بهره برداري، كاهش دوره ساخت و در نتيجه كاهش هزينه هاي ساخت، افزايش عمر و كيفيت ساختمان و قطعات و اجزاي آن برشمرد.

قلعه نويي با بيان آنكه شركت مپسا نيز با مشاركت بخش خصوصي اقدام به ايجاد كارخانه هاي توليد مصالح ساختماني نوين كرده است افزود: مپسا براي حمايت و ترغيب بخش خصوصي در طرح هاي صنعتي سازي مسكن، سرمايه گذاري مي كند

و سهم مپسا در هر طرح كمتر از 50 درصد خواهد بود.

وي افزود: بعد از اتمام طرح، مپسا سهم خود را به بخش خصوصي واگذارمي كند.

قلعه نويي افزود: صنعتي سازي ساختمان به معني مصنوعي سازي نيست و در اين روش قطعات و اجراي ساختماني به صورت كارخانه اي توليد و به طور انبوه و براساس استاندارد نصب مي شود.

در روش صنعتي سازي مسكن، نقشه ها به صورت صنعتي تهيه و تيپ سازي و مصالح به صورت سري در كارگاه هاي صنعتي توليد مي شوند.

کار در اين روش از ابتداي تهيه نقشه تا توليد مصالح ساختماني و غيره، صنعتي است.

نمايشگاه دائمي براي فرهنگ سازي در زمينه ساختمان سازي صنعتي در محل شركت مپسا برپا شده و در معرض بازديد دست اندركاران امور ساختمان و افراد متخصص و آشنايي با سيستم ساختمان سازي صنعتي قرار گرفته است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/15576
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است