سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

ممنوعیت واگذاری زمین درخارج از محدوده شهری استان تهران

  تاريخ:دوم بهمن 1387 ساعت 10:20   |     کد : 14866   |     مشاهده: 645
به گزارش صنعت نیوز، سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکت های تعاونی مسکن به منظور ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرهای استان تهران را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکت های تعاونی مسکن به منظور ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرهای استان تهران را ممنوع اعلام کرد. 

سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران تاکید کرد:هر نوع نقل و انتقال اعم از رسمی، عادی، تفکیک، افراز، صدور سند و تغییر کاربری این گونه زمین ها ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است :دربرخی مناطق استان تهران، چند شرکت تعاونی مسکن در زمین های خارج از محدوده و حریم شهرها برای خرید و فروش زمین به صورت سهام، فیش و غیره با عناوین باغ شهر، گلخانه و غیره اقدام کرده اند که مشکلاتی را برای اقشار آسیب پذیر و دستگاه های اجرایی به وجود آورده است.

براساس بخشنامه وزیر مسکن و شهرسازی ، متخلفان از جمله هیات مدیره شرکت تعاونی مربوطه، مسئول جبران خسارت وارده به اشخاص حقیقی و حقوقی، شهرداری، دولت و اعضای شرکت تعاونی هستند.

اقداماتی مانند فروش زمین در قالب سهام ، فیش و غیره با عناوین باغ شهر، گلخانه و غیره که با هدف گریز از قانون صورت می گیرد حتی اگر همراه با ارایه اسناد رسمی به اصطلاح منگوله دار مشاعی باشد غیرموجه است.

شرکت های تعاونی مسکن و اعضای آن و همچنین مشاوران املاک باید از این معاملات خودداری کنند.

سازمان ها، موسسه ها و شرکت های تامین کننده خدمات آب، برق، گاز، تلفن و مانند آن اجازه واگذاری خدمات به ساختمان های فاقد پروانه معتبر ندارند.

هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی که بدون مجوز مجامع قانونی برای تغییر کاربری در باغ یا زمین زراعی اقدام کنند و نیز کارکنان دولت و شهرداری که بدون رعایت قانون در این زمین ها ،مبادرت به صدور هرگونه مجوز و پروانه یا ارایه خدمات کنند؛ علاوه بر ابطال مجوز و قلع و قمع بنا، به مجازات های سنگین محکوم خواهند شد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/14866
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است