دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

ساخت برج مسکوني ليليوم در ورشو به تعويق افتاد

  تاريخ:اول بهمن 1387 ساعت 11:37   |     کد : 14803   |     مشاهده: 705
به گزارش صنعت نیوز، بحران هاي مالي باعث شد تا طرح ساخت يک برج مسکوني دويست و پنجاه متري به شکل گل سوسن در ورشو پايتخت لهستان به تعويق بيفتند.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، بحران هاي مالي باعث شد تا طرح ساخت يک برج مسکوني دويست و پنجاه متري به شکل گل سوسن در ورشو پايتخت لهستان به تعويق بيفتند.

اين برج مسکوني "برج ليليوم" نام دارد که معمار آن "زها حديد" مهندس انگليسي عراقي تبار است. اين برج مسکوني مجموعا يکصد و يک هزار و دويست و پنج متر مربع مساحت دارد و نماي آن تماما از شيشه است و قرار است حدودا ششصد آپارتمان، يک هتل و چند مرکز تجاري و تفريحي در آن ساخته شود. قرار بود اين برج تا سال دو هزار و دوازده ساخته شود ولي به گفته شرکت سازنده آن، هزينه کلي ساخت آن چهارصد ميليون يورو است و بحران هاي مالي باعث شده است تا بانک ها از اعطاي اعتبار خودداري کنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از ورشو، زها حديد تنها زني است که موفق به دريافت جايزه "پريتزکر" شد. اين جايزه معادل جايزه نوبل در معماري است.

از کارهاي معماري حديد مي توان به ساخت کارخانه خودروسازي "بي ام وي" در لايپزيگ آلمان و ساختمان اپراي شهر کانتون در چين اشاره کرد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/14803
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است