يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
سعيدي كيا:

كاهش اجاره‌بها و قيمت مسكن سال آينده نيز پيگيري مي‌شود

  تاريخ:بيست و پنجم دی 1387 ساعت 15:55   |     کد : 14422   |     مشاهده: 701
به گزارش صنعت نیوز، وزير مسكن و شهرسازي با تاكيد بر اينكه كنترل نقدينگي، بازار مسكن را سامان داد، گفت: قيمت اجاره بهاي مسكن و زمين در كشور كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، وزير مسكن و شهرسازي با تاكيد بر اينكه كنترل نقدينگي، بازار مسكن را سامان داد، گفت: قيمت اجاره بهاي مسكن و زمين در كشور كاهش يافته است.

محمد سعيدي كيا وزير مسكن و شهرسازي ظهر امروز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي، در خصوص دلايل كاهش قيمت زمين، مسكن و اجاره‌بها، اظهار داشت: دولت به خوبي نقدينگي را كنترل كرد كه مهمترين عامل تاثيرگذار در ساماندهي بازار مسكن اين عامل است و در سال آينده نيز اين مسئله پيگيري خواهد شد، البته هدفمند كردن يارانه‌ها در سال آينده يك موضوع جديد است كه براي آن نيز دولت در حال برنامه‌ريزي است.

وزير مسكن با بيان اينكه طرح مسكن مهر و تنظيم كد رهگيري و ثبت معاملات به خوبي در كاهش قيمت مسكن تاثيرگذار شد، تصريح كرد: زمين براي ساخت بيش از يك ميليون و سيصد هزار واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر واگذار شده و خط اعتباري آن را نيز بانك مركزي در 5 بانك عامل تجارت، مسكن، ملت، ملي و صادرات ايجاد كرده است.

وي اين اعتبار را 2400 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: بخشي از اين پول نيز به بانك ها داده شده است.

سعيدي كيا در پاسخ به سوال ديگري درباره تسهيلات بانكي ساخت و سازها نيز بيان داشت: به همت بانك مركزي اين موضوع ساماندهي شده است و به هر ميزان كه نياز باشند تامين خواهد شد.

وي در پاسخ به خبرنگاري كه پرسيد بسياري از مشاركت در اين طرح انصراف داده‌اند، گفت: به شهادت وزير تعاون اين تعداد بسيار كم است و اگر در بخشي تعللي ديده مي شود مربوط به آورده مشاركت كنندگان است كه در پرداخت آن تاخير مي كنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/14422
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است