يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

هزينه ساخت مسکن 20 درصد کاهش يافت

  تاريخ:بيست و دوم دی 1387 ساعت 11:09   |     کد : 14143   |     مشاهده: 761
به گزارش صنعت نیوز، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي با اشاره به کاهش 30 درصدي قيمت مصالح ساختماني در سال جاري گفت : بهاي تمام شده ساخت مسکن 20 درصد کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نیوز، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي با اشاره به کاهش 30 درصدي قيمت مصالح ساختماني در سال جاري گفت : بهاي تمام شده ساخت مسکن 20 درصد کاهش يافته است.

منوچهر خواجه دلويي همچنين از کاهش قيمت مسکن خبر داد و گفت : زماني که رکود حاکم مي ‌شود، عرضه کنندگان مسکن مجبور مي شوند قيمت ها را کاهش دهند.

وي افزايش صدور پروانه ساختماني ، توليد و هدايت بخش مهمي از تقاضا به طرح مسکن مهر را در کاهش قيمت مسکن موثر دانست و گفت : قيمت ها در بازار مسکن به زودي متعادل تر مي شود.

معاون وزير مسکن و شهرسازي با پيش بيني ادامه کاهش قيمت زمين و مسکن در کشور افت قيمت ها در چند ماه اخير را بي سابقه دانست.

وي با بيان اينکه صدور پروانه هاي ساختماني در سال گذشته از مرز يک ميليون و 100 هزار فقره گذشت ، افزود : اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن حدود 40 درصد افزايش داشته که نشان دهنده افزايش ساخت و ساز است.

به گفته خواجه دلويي پروانه هاي ساختماني صادر شده در سال 85 در مقايسه با سال قبل از آن نيز 25 درصد رشد داشت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازي گفت : در نيمه نخست امسال پروانه هاي ساختماني صادر شده در شهرها و روستاها در مقايسه با مدت مشابه پارسال20 درصد بيشتر است.

خواجه دلويي درباره طرح مسکن مهر گفت: اختصاص زمين به تعاوني هاي مسکن مهر و صدور مجوز ساخت و ساز در آنها ادامه دارد و بخشي از ساخت و سازها در اين زمين ها آغاز شده است.

درطرح مسكن مهر، هر هكتار به 70 تا 80 واحد مسکوني اختصاص دارد و تاكنون 18 هزار هكتار زمين به استعداد ساخت بيش از يك ميليون و360 هزار واحد مسكونى واگذار شده است.

به گفته منتظري رئيس اتحاديه مصالح ساختماني استان تهران، قيمت انواع مصالح در يك سال اخير به طور ميانگين حدود 30 درصد كاهش يافته است كه كاهش

قيمت شن و ماسه 10 تا 30 درصد ، سيمان 50 درصد و گچ حدود 30 تا 40 درصد بر آورد مى شود.

وي افزود : هر کيسه سيمان 3هزار و 500 تومان عرضه مى شود در حالي که قيمت ان دي سال گذشته حدود 8 هزار تومان بود.

رئيس اتحاديه مصالح ساختماني استان تهران گفت: قيمت انواع مصالح ساختماني تا پايان سال جاري روند کاهنده خواهد داشت.

محمد آزاد رئيس اتحاديه آهن فروشان هم درباره قيمت انواع نهاده هاي فلزي مورد استفاده در ساخت و سازگفت: از تير امسال كه اوج قيمت محصولات فلزى بود ، تاكنون بيش از 50 درصد شاهد افت قيمت بوده ايم.

وي افزود: محصولات فلزي شامل تيرآهن، ميلگرد، ورق فولادي، نبشي آهن و ساير محصولات فلزي 28 درصد قيمت تمام شده مسكن را شامل مي شود.

آزاد با اشاره به اينكه رشد قيمت نهاده هاي فلزي به كار رفته در ساخت و ساز در فروردين امسال آغاز شده و تيرماه به بالاترين حد رسيده بود، گفت: هم اكنون قيمت هر كيلوگرم تيرآهن در بازار به طور ميانگين 700 تومان و ميلگرد 800 تومان است.

حدود 19 ميليون خانوار ايراني در17ميليون واحد مسکوني زندگي مي کنند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/14143
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است