چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

670 ميليارد ريال براي آزاد سازي حريم تپه هگمتانه نياز است

  تاريخ:بيست و هشتم آبان 1387 ساعت 15:52   |     کد : 11317   |     مشاهده: 1291
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان همدان گفت:« 40 سال است كه عمليات كاوش و حفاري در تپه هگمتانه آغاز شده و هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده است . »

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، رئيس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان همدان گفت:« 40 سال است كه عمليات كاوش و حفاري در تپه هگمتانه آغاز شده و هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده است . » 

رئيس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي استان همدان گفت:« 40 سال است كه عمليات كاوش و حفاري در تپه هگمتانه آغاز شده و هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده است . »

"اسدالله بيات" افزود:« تاكنون 14 فصل فعاليت‌هاي مستمر كاوش در اين مجموعه انجام شده و اشيا و مدارك متفن مختلفي به دست آمده و محققان و باستان‌شناسان تپه هگمتانه را به عنوان مقر حكومتي دولت مادها معرفي كرده‌اند و اشيا گرانقدري نيز مربوط به دوره اشكاني به دست آمده است . »

وي بر اهميت تسريع روند تملك‌ خانه‌هاي مسكوني و واحدهاي تجاري حريم تپه هگمتانه تاكيد كرد و افزود:« براي تعيين و ازادسازي حريم شهر باستاني هگمتانه 670 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است . »

رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان همدان اضافه كرد:« امسال 40 ميليارد ريال براي آزادسازي و تملك خانه‌هاي حريم تپه باستاني هگمتانه اختصاص داده شده است.»

بيات با تاكيد بر اراده و همدلي بين مسوولان استان و سازمان مركزي براي تعيين سرنوشت مجموعه باستاني هگمتانه افزود: « اين مهم نقطه عطفي است تا در اين فرصت تملك واحدهاي مسكوني واقع در حريم تپه شتاب بيشتري يابد.»

وي اضافه كرد:« اراده اي در كشور و استان شكل گرفته كه چهره واقعي هگمتانه نمايان شود.» 

 

http://sanatnews.ir/News/1/11317
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است