چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

بازديد رئيس سازمان ميراث فرهنگي از موزه دکتر حسابي

  تاريخ:بيست و هشتم آبان 1387 ساعت 15:39   |     کد : 11316   |     مشاهده: 1241
به گزارش صنعت نیوز، شب گذشته اسفنديار رحيم مشايي به همراه تعدادي از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از موزه دکتر حسابي بازديد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، شب گذشته اسفنديار رحيم مشايي به همراه تعدادي از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از موزه دکتر حسابي بازديد کردند.

صنايع دستي و گردشگري بعد از بازديد کامل از منزل و بنياد علمي _ پژوهشي حسابي از موزه دکتر حسابي نيز بازديد کردند.

فريبرز دولت‌آبادي معاون ميراث‌فرهنگي، حسين جعفري معاون فرهنگي و موسوي رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري معاون رئيس‌جمهور را در اين مراسم همراهي کردند.

مشايي در اين مراسم ضمن بزرگ دانستن مقام سيد محمود حسابي در تاريخ علم ايران و جهان حسابي را الگويي جامع معرفي کرده و بر اين نکته تاکيد کرد: لازم است دانش‌آموزان حسابي را به عنوان الگوي علمي خود قرار دهند.

مشايي همچنين بر چاپ و انتشار آثار ارزشمند پروفسور حسابي از جمله نامه‌هاي وي که به صورت آرشيو درآمده است تاکيد کرد و اين کار را وسيله‌اي براي شناخت هرچه بيشتر و بهتر اين چهره علمي جهان براي دانش‌آموزان دانست.

ايرج حسابي فرزند محمود حسابي نيز در اين مراسم خاطراتي را از دکتر حسابي و شرح زندگي اين چهره فرزانه و سختي‌هايي که همواره در راه تحصيل وي وجود داشت بازگو کرد.

حسابي ضمن تشريح عملکرد بنياد علمي _ پژوهشي حسابي به بيان مشکلات عديده‌اي که‌ اين بنياد علمي با آن روبرو است از جمله مشکلات مالي و سنگ‌اندازي برخي از سازمان‌ها و ارگان‌ها بر سر راه اين بنياد پرداخت.

يادآور مي‌شود موزه دکتر حسابي چند ماه پس از فوت دکتر ‌و در اواخر سال ۱۳۷۱، در منزل مسکوني وي افتتاح شد. موزه در طبقه سوم و در ضلع غربي منزل دکتر حسابي و در مساحتي حدود ۴۰ مترمربع ايجاد شده است.

در اين موزه وسايل شخصي دکتر از جمله پوشاک‌، عينک‌، شانه‌، مسواک، خودکار، دفتر يادداشت و وسايل دست‌ساز وي‌، مدارک تحصيلي، لوح‌هاي تقدير، مدال‌ها و نشان‌ها، عکس‌هاي خانوادگي‌، اسباب بازي فرزندان و نوه‌ها، نقاشي‌هاي آن‌ها، هداياي خانوادگي و دوربين‌هاي عکاسي‌، دستگاه آگرانديسمان به نمايش در آمده است‌.

همچنين آثار اهدايي به دکتر حسابي شامل تابلوهاي خط و نقاشي، فرش و صنايع‌دستي شخصي و تمام آثار تأليفي و ترجمه شده وي به نمايش گذاشته شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11316
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است