چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

ايجاد بارگاه در محوطه منار شمس تبريزي

  تاريخ:بيست و هفتم آبان 1387 ساعت 08:50   |     کد : 11187   |     مشاهده: 1221
به گزارش صنعت نیوز، در محوطه منار شمس تبريزي بارگاهي توسط سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي و با همکاري پژوهشگاه ميراث فرهنگي در سال آينده ايجاد مي‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، در محوطه منار شمس تبريزي بارگاهي توسط سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي و با همکاري پژوهشگاه ميراث فرهنگي در سال آينده ايجاد مي‌شود .

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي با بيان اين مطلب گفت: آزادسازي منازل اطراف مناره شمس ، محوطه‌سازي وآماده سازي زمين هاي اين محدوده براي ايجاد بارگاه در محوطه منار شمس از مهمترين اقدامات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان است.

اسدالله عليزاده افزود:اين بارگاه نمادي از شمس تبريزي است و طرح آن توسط سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري آماده شده و سال آينده اجرايي مي‌شود.

وي تصريح کرد:براي اين بارگاه ماکتي بزرگتر از حافظيه شيراز طراحي شده است و در نظر داريم در اين محوطه يک طرح ورودي مشابه دروازه قران شيراز ايجاد کنيم.

در سه کيلومتري غرب مرکز شهرستان خوي مابين منازل مردم مناري به بلندي 15 متر با 40 پله از سطح زمين وجود دارد که از شاخ قوچ آذربايجان تزيين شده است.

محله‌اي که منار در آن قرار دارد و خود منار به نام شمس تبريزي مريد و مراد و واژگون‌گر مولانا مشهور است . مزار شمس تبريزي مرشد مولانا جلال الدين مولوي در جنب اين منار واقع شده است .

ياد آور مي‌شود؛ گروه 100 نفره خبرنگاران و عکاسان داخلي و نمايندگان رسانه‌هاي خارجي در سفر به استان آذربايجان غربي از مزار شمس تبريزي در شهرستان خوي بازديد و آن مکان را گلباران کردند .

 

http://sanatnews.ir/News/1/11187
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است