چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

نخستين دوره کويرنوردي و کويرشناسي دانشجويان کشور برگزار شد

  تاريخ:بيست و ششم آبان 1387 ساعت 12:58   |     کد : 11126   |     مشاهده: 1311
به گزارش صنعت نیوز، نخستين دوره کويرنوردي و کويرشناسي دانشجويان کشور به همت مرکز گردشگري علمي _ فرهنگي دانشجويان ايران و کميته گردشگري دانشجويي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي و معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، نخستين دوره کويرنوردي و کويرشناسي دانشجويان کشور به همت مرکز گردشگري علمي _ فرهنگي دانشجويان ايران و کميته گردشگري دانشجويي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي و معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد سمنان برگزار شد.

 اين همايش با حضور استادان حوزه کويرشناسي از جمله پرويز کردواني، مهدي قرخلو، رنجبر، سعيد پور علي، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي، فرماندار سمنان، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي سمنان، مدير کل امور اجتماعي استانداري سمنان و تعداد ديگري از مسئولين محلي استان، 23 و 24 آبان ماه 1387در کوير سمنان به صورت کارگاه علمي و عملي (کويرگردي ) برگزار شد.

طي اين دو روز دانشجويان به همراه استادان و پژوهشگران کويرشناسي و گردشگري ضمن بازديد از غار نمکي سمنان که از جمله بزرگترين غارهاي نمکي خاورميانه و از جاذبه‌هاي گردشگري منطقه محسوب مي‌شود و از روستاي پاده روستاي نمونه کويري و گردشگري و کاروانسراي ده نمک مربوط به عهد صفوي نيز بازديد کردند.

شرکت‌کنندگان اين همايش همچنين روز دوم ضمن بازديد از سرخه کوه و کوير در کارگاه‌هاي علمي با حضور استادان کويرشناسي کردواني، قرخلو و رنجبر شرکت کرده و با دوران‌هاي مختلف زمين‌شناسي، چگونگي شکل‌گيري کوير، قابليت‌ها و جذابيت‌هاي بالقوه کوير و نقشي که دانشجويان و پژوهشگران در معرفي و شناخت آن به مردم داخل و خارج از کشور مي توانند داشته باشند به عنوان يکي از پتانسيل‌هاي گردشگري کشور آشنا شدند.

در ادامه اين برنامه دانشجويان در سه گروه با همراهي استادان و راهنمايان دانشگاهي به کويرگردي در مسافت 20 کيلومتري در منطقه سرخه کوه پرداختند و در پايان نيز همايش کويرشناسي در عمارت شيخ علاء الدوله سمناني برگزار شد.

اين همايش با پيام معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به نخستين دوره کويرنوردي و کويرشناسي که توسط جهانيان دبير کميته گردشگري علمي و دانشجويي سازمان و رئيس مرکز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران قرائت شد، گشايش يافت.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11126
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است