چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

معبد 11 هزار ساله، از آغاز تمدن بشر مي‌گويد

  تاريخ:بيست و ششم آبان 1387 ساعت 12:52   |     کد : 11123   |     مشاهده: 1239
به گزارش صنعت نیوز، کشف معبدي 11هزار و500 ساله در ترکيه، فرضيات جديدي از آغاز تمدن بشري را براي باستان‌شناسان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کشف معبدي 11هزار و500 ساله در ترکيه، فرضيات جديدي از آغاز تمدن بشري را براي باستان‌شناسان به وجود آورد.

باستان‌شناسان معتقدند حکاکي‌هاي سنگي متعدد کشف شده در اين منطقه با قدمتي بيش از 11 هزار سال توسط انسان‌هايي به وجود آمده است که هنوز به ابزار آلات فلزي و ساخت سفالينه‌ها روي نياورده و کشاورزي و رام کردن حيوانات را آغاز نکرده بودند.

کلاوس اشميت،‌باستان‌شناس آلماني و سرپرست گروه اکتشاف گفت: اين بناي سنگي که قدمت آن دو برابر قدمت اهرام ثلاثه مصر است در منطقه‌اي به وجود آمده که به احتمال بسيار زياد زادگاه کشاورزي، مذهب و تمدن بشر است.

وي با اشاره به اينکه چنين بنايي تنها به دست انسان به وجود آمده است افزود: اگرچه ايجاد اين معبد که مي‌توان آنرا اولين عبادتگاه بشر ناميد بدون شک توسط انسان به وجود آمده ولي هنوز اثري از وجود مناطق مسکوني در اين محل يافت نشده است.

اشميت تصريح کرد: احتمالاً ساخت اين بنا به دست کوچ نشيناني بوده است که از راه شکار حيوانات زندگي مي‌کرده اند و به همين خاطر هميشه در سفر بودند.

باستان‌شناسان معتقدند سازندگان اين بنا را نه اولين کشاورزان تشکيل داده و نه انسان‌هاي اوليه اقدام به خلق آن کرده اند به عقيده آنها وجود بناهاي T شکل اطراف اين معبد سنگي با شکل‌هاي مختلف پرندگان و حيواناتي همچون شير و روباه احتمال ايجاد آين بناها را توسط شکارچيان کوچ نشين بالا برده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11123
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است