چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

راه‌اندازي کارگاه‌هاي ريسمان‌بافي در روستاهاي لرستان

  تاريخ:بيست و ششم آبان 1387 ساعت 12:51   |     کد : 11122   |     مشاهده: 1267
به گزارش صنعت نیوز، کارگاه ريسمان‌بافي در روستاهاي استان لرستان توسط معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان لرستان ايجاد مي‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، کارگاه ريسمان‌بافي در روستاهاي استان لرستان توسط معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان لرستان ايجاد مي‌شود .

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان لرستان با بيان اين مطلب گفت: براي احياي رشته‌هاي رو به منسوخ و منسوخ شده استان لرستان اقداماتي در استان در حال انجام است .

حسن رحمانيان افزود: از مهمترين اين اقدامات مي‌توان به راه اندازي، تجهيز و تکميل کارگاه نمدمالي و فعال کردن آن در دو حوزه آموزشي و توليدي اشاره کرد .

وي تصريح کرد: يکي از اقدامات اين معاونت آموزش رشته ريسمان بافي در روستا و ايجاد راه اندازي کارگاه آن در 6 ماهه سال 87 است.

رحمانيان اضافه کرد: همچنين در نظر داريم شرايط آموزش سياه چادر بافي را فراهم کنيم که اين امر نيز در راستاي احياي رشته هاي رو به منسوخ و منسوخ شده پيگري مي‌شود.

وي ادامه داد: فراهم کردن شرايط لازم براي آموزش چيت بافي و راه اندازي، تجهيز و تکميل کردن کارگاه البسه سنتي لري از ديگر اقدامات ما در سال 87 است.

http://sanatnews.ir/News/1/11122
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است