يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ژاپن خواستار مشخص شدن دارايي شرکت هاي مالي شد

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1387 ساعت 13:00   |     کد : 11055   |     مشاهده: 1515
به گزارش صنعت نیوز، تارو آسو نخست وزير ژاپن در نشست گروه بيست از امريکا و ديگر کشورهاي بحران زده خواهد خواست آمار دارايي هاي مشکوک شرکت هاي مالي خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، تارو آسو نخست وزير ژاپن در نشست گروه بيست از امريکا و ديگر کشورهاي بحران زده خواهد خواست آمار دارايي هاي مشکوک شرکت هاي مالي خود را ارائه دهند.

سخنگوي وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد نخستين کاري که بايد انجام شود ارائه اطلاعات جامعي از دارايي هاي مشکوک اين شرکت ها است. وي گفت دارايي هاي مشکل آفرين از فهرست آمار ّبانک ها و موسسات مالي بايد حذف شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه ژاپن آشکارا از اظهارات اخير هنري پالسون وزير خزانه داري امريکا که روز چهارشنبه بر سهم دولت درسرمايه بانک ها تاکيد کرده بود، انتقاد کرد. به گفته وي، دولت امريکا بايد از بسته هفتصد ميليارد دلاري براي بازخريد دارايي هاي غير قابل فروش بانکها استفاده کند.

اين در حالي است که پالسون اعلام کرد سهيم شدن دولت در دارايي بانک ها خيلي زودتر مي تواند به بازار سرمايه و بانکهايي که نقدينگي کمي دارند و نمي توانند به مشتريان وام دهند، کمک کند.

بنا به اعلام خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، سخنگوي وزارت امور خارجه ژاپن گفت:"پاسخ ما و موضع ما اين است که بايد اطلاعات بيشتري در خصوص اعتبارات بانک ها و موسسات مالي ارائه شود" وي گفت برطرف کردن دارايي هاي مشکل زا بايد در اولويت قرار گيرد.

اين در حالي است که يکي از اهداف طرح هنري پالسون در آغاز بحران، بازخريد دارايي هاي مسموم بانک ها بود زيرا هيچ کس نمي تواند اين دارايي ها را براورد کند.

اندونزي ايجاد يک صندوق جهاني را پيشنهاد مي دهد

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، سوسيلو بامبانگ يودهويونو رييس جمهور اندونزي روز جمعه گفت قصد دارد در نشست گروه بيست، ايجاد صندوقي ويژه براي کمک به کشورهاي در حال توسعه را براي بالا بردن توان اين کشورها در رويارويي با بحران هاي مالي پيشنهاد دهد.

وي گفت ايجاد يک صندوق جهاني، اين فرصت را براي کشورهاي نوظهور اقتصادي بويژه کشورهاي آسيايي فراهم مي اورد تا تبتوانند خود را به روند توسعه اقتصاد جهاني برسانند.

رييس جمهور اندونزي ضمن تاکيد بر اينکه پيشنهاد ايجاد اين صندوق را در نشست گروه بيست که جمعه و شنبه در واشنگتن برگزار مي شود مطرح خواهد کرد افزود در حاليکه خود را براي مقابله با مشکلات کنوني آماده مي کنيم، من مي خواهم بر اهميت حمايت از کشورهاي در حال توسعه تاکيد داشته باشم و از اين بابت اطمينان حاصل کنيم که به بودجه در نظر گرفته شده براي اين کشورها لطمه اي وارد نمي آيد و به همين دليل هم قصد دارم پيشنهاد ايجاد چنين صندوقي را در نشست مزبور ارائه دهم.

وي گفت پول موجود در اين صندوق مي تواند به مدت سه سال در الختيار کشورهايي با درآمد متوسط قرار بگيرد و چنانچه با اصول اوليه ايجاد اين صندوق در نشست گروه بيست موافقت شود، مي توان اميدوار بود که وزراي دارايي کشورهاي شرکت کننده در نشست ظرف يکصد روز اينده بر روي جزييات آن فعاليت کنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، رييس جمهور اندونزي همچنين ابراز اميدواري کرد اين نشست نقطه آغازين فرايندي باشد که به برقراري اصلاحات در ساختار اقتصاد جهاني منتهي شود و بازتاب دهنده حقايق قرن بيستم باشد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11055
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است