يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بانک توسعه آسيا به قزاقستان کمک مي کند

  تاريخ:بيست و پنجم آبان 1387 ساعت 11:13   |     کد : 11029   |     مشاهده: 1495
به گزارش صنعت نیوز، بانک توسعه اسيا براي احداث " جاده جديد ابريشم " که به تقويت مناسبات اقتصادي ميان اروپا و اسيا کمک مي کند ، هفتصد ميليون دلار تسهيلات در اختيار قزاقستان قرار مي دهد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بانک توسعه اسيا براي احداث " جاده جديد ابريشم " که به تقويت مناسبات اقتصادي ميان اروپا و اسيا کمک مي کند ، هفتصد ميليون دلار تسهيلات در اختيار قزاقستان قرار مي دهد.

اين بانک اعلام کرد طرح نخست کريدور حمل و نقل همکاري اقتصادي منطقه اسياي مرکزي در مسيري به مسافت دو هزار و هفتصد و پانزده کيلومتر از شهر خورگوس در مرز قزاقستان با چين از طريق الماتي و شيمکنت به سمت مرز غربي اين کشور با روسيه احداث خواهد شد.

جوان ميراندا مدير کل بخش مرکز و غرب اسياي بانک توسعه اسيا گفت جاده جديد ابريشم به تقويت مناسبات تجاري ميان پکن و بروکسل کمک و فرصت هاي اقتصادي فوق العاده اي را براي مردم قزاقستان و همسايگانش فراهم خواهد کرد.

اين بانک تاکيد کرد انتظار مي رود اين جاده تا سال دو هزار و بيست ، توليد ناخالص داخلي قزاقستان را تا شصت و هشت درصد بيشتر از سال دو هزار و ده و توليد ناخالص داخلي کشورهاي اسياي مرکزي را تا چهل و سه درصد افزايش دهد.

بانک توسعه اسيا افزود چين ، روسيه و اتحاديه اروپا همچنين دستاوردهاي مهمي از اين طرح به دست خواهند اورد و پيش بيني مي شود توليد ناخالص داخلي چين تا سال دو هزار و بيست ، شش درصد بيشتر از سال دو هزار و ده باشد و توليد ناخالص داخلي روسيه و اتحاديه اروپا چهار درصد ديگر افزايش يابد.

ميراندا تصريح کرد اين جاده فرصت هاي بيشتري براي پيشرفت در اختيار خانواده هاي قزاقستاني قرار خواهد داد و موجب توسعه پايدار اقتصادي در اين کشور خواهد شد.

بانک توسعه اسيا همچنين اعلام کرد در تامين مالي اين طرح که به سرمايه گذاري شش ميليارد و هفتصد ميليون دلاري نياز دارد از بانک توسعه اسلامي و سازمان همکاري بين المللي ژاپن کمک خواهد گرفت.

دولت قزاقستان ، بخش خصوصي ، بانک جهاني و بانک اروپايي بازسازي و توسعه از ديگر تامين کنندگان مالي اين طرح هستند.

به گزارش خبرگزاري المان از مانيل ، قزاقستان که با مساحت دو ميليون و هفتصد کيلومتر مربع بزرگتر از غرب اروپاست ، فقط پانزده ميليون جمعيت دارد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/11029
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است