يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بحران مالي براي مردم امريکا کمرشکن شده است

  تاريخ:بيست و سوم آبان 1387 ساعت 10:54   |     کد : 10995   |     مشاهده: 1479
به گزارش صنعت نیوز، خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن به قلم ناتالي لويل Nathalie Laville نوشت، اين روزها، ايام آخر ماه تقريبا براي همه بازنشستگان آمريکا به روزهاي سختي مبدل شده است. چرا که بحران مالي باعث شده است بازنشستگان ميان هزينه هاي پزشکي و درماني سنگين و مخارج ديگر خود قاعده اهم في الاهم را درپيش بگيرند.

به گزارش خبر نگار گروه سرمایه صنعت نیوز، خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن به قلم ناتالي لويل Nathalie Laville نوشت، اين روزها، ايام آخر ماه تقريبا براي همه بازنشستگان آمريکا به روزهاي سختي مبدل شده است. چرا که بحران مالي باعث شده است بازنشستگان ميان هزينه هاي پزشکي و درماني سنگين و مخارج ديگر خود قاعده اهم في الاهم را درپيش بگيرند.

بحران اقتصادي باعث شده است بازنشستگان و يا به بيان ديگر، بيشتر آمريکايي ها نتوانند از عهده مخارج پزشکي و درماني خود برآيند.

زيان ناشي از کاهش ارزش سهام صندوق بازنشستگان از يکسو و از طرف ديگر افزايش بهاي مواد غذايي و سوخت، ايام را براي آنها سخت و کمر شکن کرده است. به طوري که بسياري از اين افراد به فروش مايملک خود فکر مي کنند. ولي به علت رکود بازار خريد و فروش مسکن، منزل آنها هم ديگر ارزش چنداني ندارد.

خانم بکي کلارک پنجاه و هشت ساله (Beckie Clark)يکي از اين افراد است که به علت کمردرد مزمن آهسته آهسته قدم برمي دارد. زيرا تاکنون شش بار تحت عمل جراحي ديسک کمر قرار گرفته است. او هنوز هم بايد هر هفته نزد پزشک خود برود. ولي ديگر از اين کار منصرف شده و حتي جلسات فيزيوتراپي را هم پشت گوش انداخته است. هرچند که او تحت پوشش بيمه درماني قرار دارد ولي حتي نمي تواند بقيه هزينه هاي پزشکي و درماني مازاد خود را هم بپردازد.

پزشکان آمريکا هم متاثر از همين مسئله -به درخواست بيماران خود- براي آنها فقط داروهاي عمومي تجويز مي کنند.

يکي از اين پزشکان مي گويد مدتي است که بيشتر مردم از وضع مالي و رفاهي خوبي برخوردار نيستند. ولي به تازگي تقريبا همه دچار يک معضل شده اند؛ معضل اقتصادي.

بررسي هاي بنياد خانواده قيصر Foundation kaiser Family نشان مي دهد امسال از هر سه آمريکايي يک نفر در پرداخت هزينه هاي پزشکي و درماني خود با مشکل مواجه بوده است.

بنابر اعلام اين موسسه، تقريبا نيمي از سوال شوندگان گفته اند يکي از اعضاي خانواده وي به علت مشکلات مالي به هنگام بيماري به پزشک مراجعه نکرده و يا اين کار را به تعويق انداخته است و يا اينکه ترجيح داده است داروي کمتري مصرف کنند.

در اين حال شمار زيادي از افرادي که به علت بيکار شدن مجبورند بيمه خود را به شکل خويش فرما ادامه دهند، ترجيح مي دهند حق بيمه فرزندان خردسال خود را بپردازند.

جامعه پزشکي آمريکا درباره پيامدهاي اين وضع در دراز مدت هشدار داده است. پزشکان آمريکا با بحراني خواندن اوضاع مي گويند در صورتي که افراد بيمار به علت مشکلات مالي به پزشک مراجعه نکنند و يا از ادامه درمان خود صرف نظر کنند، در آينده نه چندان دور بر شمار بيماران اين کشور افزوده خواهد شد. اين موضوع بار مالي هزينه هاي درماني را بالاتر خواهد برد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10995
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است