چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403

سيل، شهر دفن شده يمني را آشکار ساخت

  تاريخ:بيست و سوم آبان 1387 ساعت 09:03   |     کد : 10969   |     مشاهده: 1265
به گزارش صنعت نیوز، گروهي از روستاييان منطقه سيعون(Sayoun) يمن،‌ موفق به کشف نشانه‌هايي از يک شهر باستاني شدند که به دليل جاري شدن سيل بخش‌هايي از سقف خانه‌هاي آن آشکار شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، گروهي از روستاييان منطقه سيعون(Sayoun) يمن،‌ موفق به کشف نشانه‌هايي از يک شهر باستاني شدند که به دليل جاري شدن سيل بخش‌هايي از سقف خانه‌هاي آن آشکار شده بود.

به عقيده باستان‌شناسان اين شهر يکي از شهرهاي بزرگ اعصار گذشته يمن بوده که هنوز نشانه‌هايي از نحوه زندگي گذشتگان را به صورت پراکنده در خود جاي داده است.

بررسي‌هاي باستان‌شناسان در اين شهر باستاني آنها را به کشف آثار ديگري همچون وسايل آشپزخانه مانند لوازم پخت وپز، آسياب‌هاي سنگي و حتي بقايايي از اسکلت انساني نيز رساند.

عبدالرحمن السقف، رييس مرکز باستان‌شناسي صنعا گفت: متاسفانه تنها دو روز پس از کشف اين منطقه، قاچاقچيان آثار باستاني به موقعيت آن پي برده و اشيا قديمي بسياري را به غارت بردند، از اينرو تيمي را براي علامت گذاري ساير آثار به اين منطقه اعزام کرديم تا بلافاصله براي انجام ازمايشات تخصصي به ازمايشگاه صنعا فر ستاده شوند.

وي افزود: هم اکنون نيز نيروهاي امنيتي در اين منطقه مستقر شده اند تا از بروز مشکلات احتمالي جلوگيري کرده و حافظ ميراث نياکان يمن باشند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10969
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است