جمعه 28 ارديبهشت 1403

افزايش50 درصدي جذب تسهيلات بانكي در خوزستان

  تاريخ:بيست و دوم ارديبهشت 1387 ساعت 13:50   |     کد : 109   |     مشاهده: 2355
به گزارش صنعت نيوز ، استاندار خوزستان گفت: ميزان جذب تسهيلات بانكي در زمينه بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده اقتصادي در سال جاري در خوزستان نسبت به دو سال گذشته 50 درصد افزايش مي‌يابد.

به گزارش صنعت نيوز ، استاندار خوزستان گفت: ميزان جذب تسهيلات بانكي در زمينه بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده اقتصادي در سال جاري در خوزستان نسبت به دو سال گذشته 50 درصد افزايش مي‌يابد.

سيدجعفر حجازي ديروز در حاشيه نشست كارگروه اشتغال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جذب تسهيلات بانكي در سال 85 در زمينه بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي نسبت به سال 84 در حدود 18 درصد افزايش نشان ميدهد.

وي با بيان اينكه ميزان افزايش جذب تسهيلات در سال 86 نسبت به سال 85 به دو برابر يعني 36 درصد رسيد افزود: علي رغم اينكه مطرح شده بانك‌ها در اين زمينه فعال نبوده و همكاري ضعيفي داشته‌اند اما عملا مشاهده مي‌كنيم كه اينچنين نبوده و در اين راستا اقدامات تاثيرگذاري صورت گرفته است.

حجازي از افزايش سرعت اجرا و بهره‌برداري از پروژه‌هاي بنگاه‌هاي زودبازده خبر داد و گفت: هدف ما در سال جاري اين است كه ميزان جذب تسهيلات نسبت به سال 86 در حدود 14درصد افزايش يابد.

وي بدون اشاره به رقم ريالي تسهيلات جذب شده ادامه داد: بانك‌هاي استان تعهد كرده‌اند با سازماندهي و برنامه‌ريزي ميزان جذب تسهيلات را در سال جاري افزايش دهند.

نماينده عالي دولت در استان خوزستان به كاهش مدت زمان بررسي پرونده‌ها در بانك‌ها اشاره كرد و گفت: درحاليكه مدت زمان بررسي پرونده‌ها در گذشته تا شش ماه نيز به طول مي‌انجاميد اما در حال حاضر زمان رسيدگي به 45 روز كاهش يافته است.

حجازي تصريح كرد: براي سرعت بخشيدن به طرح‌هاي مسكن مهر و مقاوم‌سازي مسكن روستايي اين دو مبحث با كارگروه اشتغال ادغام شده و جلسات به صورت هفتگي در استانداري برگزار مي‌شود.

وي اظهار اميدواري كرد؛ با انجام اين تغييرات تحول عمده‌اي در ساخت و ساز مسكن، مقاوم‌سازي و اشتغال ايجاد شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/109
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است