يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

چين قرباني بعدي بحران مالي جهاني است

  تاريخ:بيست و يکم آبان 1387 ساعت 14:55   |     کد : 10835   |     مشاهده: 1493
به گزارش صنعت نیوز، به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا بحران اقتصادي جهاني اقتصاد با ثبات چين را هم بي نصيب نگذاشته و تصميم غير منتظره شوراي دولتي چين براي اختصاص چهار تريليون يوان معادل پانصد و هشتاد و شش ميليون دلار به نجات اقتصاد سرمايه گذاران را کاملا غافلگير کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا بحران اقتصادي جهاني اقتصاد با ثبات چين را هم بي نصيب نگذاشته و تصميم غير منتظره شوراي دولتي چين براي اختصاص چهار تريليون يوان معادل پانصد و هشتاد و شش ميليون دلار به نجات اقتصاد سرمايه گذاران را کاملا غافلگير کرده است.

البته کارشناسان معتقدند چهارمين قدرت اقتصادي جهان دير يا زود بر بحران غلبه خواهد کرد اما به هرحال پيامدهاي منفي اين مسئله تاثير خود را بر رشد درامد ناخالص ملي خواهند گذاشت.

يو سون کارشناس مرکز گلدمن ساچز ضمن ابراز خرسندي به خاطر اعلام موضع روشن دولت چين ياداور شده که بحران مالي جهاني تاثير منفي بر حجم صادرات و ميزان تقاضا براي کالاهاي چيني نه تنها در جهان و بلکه در خود کشور داشته است و اين کاهش همزمان تقاضا ضربه بزرگي به اقتصاد کشور وارد کرده است.

يک کارشناس اقتصادي انگليسي هم که خواسته نامش فاش نشود معتقد است مصرف کنندگان چيني در حال حاضر تمايل بسيار کمي به خريد کالاهاي توليد داخل نشان مي دهند.

اين روزنامه افزود بانکهاي چيني هم در حال حاض اوضاع مناسبي ندارند و مجبور به توقف همکاري با بانکهاي خارجي مشغول به فعاليت در چين شده اند و حتي از شرکتهاي کوچک مي خواهند وامهاي دريافتي را پس بدهند. در نتيجه حجم توليد و صادرات بيشتر شرکتها به شدت پايين امده است که همه اينها بدترين تاثير را بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

اين وضعيت تاثير بسيار منفي هم بر شرکتهاي مشغول به ساخت و ساخت داشته و انها مجبور به توقف فعاليت خود در بسياري از زمينه ها شده اند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10835
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است