يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

کره جنوبي مذاکره مجدد درباره تجارت آزاد را با آمريکا رد کرد

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 13:22   |     کد : 10763   |     مشاهده: 1385
به گزارش صنعت نیوز، دولت کره جنوبي دوشنبه احتمال مذاکره دوباره با آمريکا را در باره تجارت آزاد منتفي دانست.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، دولت کره جنوبي دوشنبه احتمال مذاکره دوباره با آمريکا را در باره تجارت آزاد منتفي دانست.

لي هي مين Lee Hye-min معاون وزير کره جنوبي در امور تجارت آزاد گفت اگر آمريکا مذاکره دوباره درباره اين توافقنامه را خواستار شود، اين درخواست مغاير عملکردهاي بين المللي خواهد بود و به اعتبارش لطمه مي زند.

بنا بر برخي اطلاعات، دولت آينده آمريکا قصد دارد توافقنامه تجارت آزاد ميان کره جنوبي و آمريکا را به ويژه در مورد آنچه به بخش خودرو مربوط است به طور کامل بازنگري کند.

بر اساس اين توافقنامه، دو کشور توافق کردند ماليات ها بر خودرو را به طور چشمگيري کاهش دهند که اين امر مي تواند به افزايش صادارت خودرو کره جنوبي به بازار آمريکا منجر شود.

دولت کره جنوبي اعلام مي کند مشکلات صنعت خودرو آمريکا توسط خودش ايجاد شده است و خودرو سازان آمريکايي بايد رقابت خود را افزايش دهند.

به گزارش خبرگزاري شين هوا، کره جنوبي و آمريکا در آوريل سال دو هزار و هفت (دهه دوم فردوين تا دهه اول ارديبهشت هزار و سيصد و هشتاد و شش) توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند. اين توافقنامه بايد در پارلمان دو کشور تصويب شود.

جرج بوش و لي ميونگ باک ee Myung-bak رؤساي جمهور آمريکا و کره جنوبي تلاش مي کنند اين توافقنامه تا پيش از پايان سال جاري ميلادي در پارلمان هاي دو کشور تصويب شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10763
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است