يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بازارهاي بورس شرق آسيا از طرح احياي اقتصادي چين استقبال کردند

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 12:43   |     کد : 10745   |     مشاهده: 1371
به گزارش صنعت نیوز، به دنبال اعلام طرح احياي اقتصادي چهارصد و پنجاه و پنج ميليارد يورويي چين، شاخص هاي سهام در اکثر بازارهاي بورس شرق آسيا روز دوشنبه افزايش يافت.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، به دنبال اعلام طرح احياي اقتصادي چهارصد و پنجاه و پنج ميليارد يورويي چين، شاخص هاي سهام در اکثر بازارهاي بورس شرق آسيا روز دوشنبه افزايش يافت.

در حالي که چند روز بيشتر به نشست گروه بيست در واشنگتن براي اصلاح نظام مالي بين المللي نمانده است، دولت چين براي مقابله با بحران مالي جهاني تا سال دو هزار و ده، روز يکشنبه طرحي به ميزان چهار هزار ميليارد يوان معادل چهارصد و پنجاه و پنج ميليارد يورو اعلام کرد.

هدف از اين طرح که با استقبال فرانسه و کانادا مواجه شد، افزايش تقاضاي داخلي جهت مقابله با کاهش صادرات است که موتور اصلي رشد اقتصادي چين محسوب مي شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از توکيو، اکثر بازارهاي بورس منطقه از اين اقدام چين استقبال کردند و شاخص سهام در اولين مبادلات روز دوشنبه به ويژه در بازارهاي بورس هنگ کنگ شش و بيست صدم درصد و در بازار بورس شانگهاي پنج و چهار صدم درصد افزايش يافت.

اين اقدام چين بازار بورس ژاپن را هم که بزرگترين شريک تجاري چين است به تحرک در آورد، به طوريکه شاخص بازار بورس توکيو که در روزهاي پنج شنبه و جمعه ده درصد کاهش يافته بود، روز دوشنبه پنج و چهل و نه صدم درصد افزايش يافت.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10745
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است