يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

شرايط قرارداد شرکت هاي بيمه با نمايندگان بيمه اعلام شد

  تاريخ:بيستم آبان 1387 ساعت 10:05   |     کد : 10715   |     مشاهده: 1449
به گزارش صنعت نیوز، بيمه مرکزي ايران شرکت هاي بيمه را مکلف کرد در زمان عقد قرارداد با نمايندگان خود موارد ده گانه را رعايت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بيمه مرکزي ايران شرکت هاي بيمه را مکلف کرد در زمان عقد قرارداد با نمايندگان خود موارد ده گانه را رعايت کنند.

به گزارش روابط عمومي بيمه مرکزي ايران؛ شرکت هاي بيمه اي موظفند در قرارداد مشخصات و نشاني دو طرف قرارداد شامل کد ملي و کد پستي ، حدود و اختيارات وظايف دو طرف قرارداد ، ميزان کارمزد و نحوه پرداخت آن به تفکيک رشته هاي بيمه و تغييرات ناشي از تغيير، فسخ يا ابطال بيمه را درج کنند.

مدت قرارداد نمايندگي و ميزان و نوع تضمين دريافتي از نماينده به منظور تأمين و تضمين حقوق و مطالبات بيمه گذاران، بيمه شدگان ، ساير اشخاص ذي نفع و شرکت بيمه نيز در عقد قرارداد ضروري است.

بند ششم قرارداد نمايندگي شامل ممنوعيت انعقاد قرارداد نمايندگي از جانب نماينده با ساير شرکت هاي بيمه در مدت قرارداد و بند هفتم موارد محدود کردن فعاليت، تعليق يا فسخ قرارداد نمايندگي بيمه و نحوه اجراي آن است.

در صورت وجود اختلاف بين شرکت بيمه و نماينده، اين اختلاف در هيأتي مرکب از نمايندگاني از بيمه مرکزي ، سنديکاي بيمه گران ايران و انجمن هاي صنفي نمايندگان بيمه برطرف خواهد شد.

شرکتهاي بيمه موظفند به نمايندگي هاي خود اعلام کنند که مصوبات جديد شوراي عالي بيمه شامل شرايط قرارداد نمايندگي نيز خواهد بود و دو طرف هيچ گونه حقي در پايان قرارداد مگر در موارد تصريح شده در قانون نخواهند داشت.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10715
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است