يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

تسهیلات ویژه گمرک برای تولید کنندگان خوشنام

  تاريخ:هجدهم آبان 1387 ساعت 10:23   |     کد : 10583   |     مشاهده: 1491
به گزارش صنعت نیوز، رئیس کل گمرک ایران از تسهیلات ویژه برای تولیدکنندگان خوشنام خبر داد و گفت : از این پس این تولید کنندگان می توانند حقوق گمرکی را پس از ترخیص کالا ی خود پرداخت کنند .

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رئیس کل گمرک ایران از تسهیلات ویژه برای تولیدکنندگان خوشنام خبر داد و گفت : از این پس این تولید کنندگان می توانند حقوق گمرکی را پس از ترخیص کالا ی خود پرداخت کنند .

اردشیر محمدی گفت : با این کار ، کارخانه های تولیدی خوشنام می توانند برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود بخشی از کالاها را بدون پرداخت حقوق گمرکی ترخیص کنند.

وی افزود :‌ بخش دیگری از کالاها به عنوان ضمانت تا پرداخت حقوق ورودی نزد گمرک باقی خواهد ماند.

محمدی افزود : تاکنون این اقدام در شرایطی خاص و با دریافت ضمانت نامه و پرداخت هزینه و تشریفات اداری نسبتا طولانی امکان پذیر بود .

رئیس کل گمرک ایران این اقدام را در جهت حمایت از تولید و کاهش هزینه تولید کنندگان توصیف کرد و گفت : تولید کنندگانی که تا کنون برای ورود یا صدور کالاهای خود در چارچوب ضوابط و قوانین گمرک عمل کرده اند خوشنام محسوب می شوند.

محمدی تسهیلات جدید برای استفاده افراد بیشتر از انبارهای اختصاصی را دیگر اقدام گمرک ایران برای حمایت از تولید و کاهش هزینه تولید کنندگان خوشنام یاد کرد وافزود : تاکنون شرایط استفاده از این انبارها ، سخت و مستلزم سپردن ضمانت نامه از جانب متقاضیان بود.

وی گفت : قرار است به جای ضمانت نامه بانکی اسناد دیگری پذیرفته شود تا امکان استفاده از این انبارها تسهیل و ازهزینه انان کاسته شود .

رئیس کل گمرک ایران استفاده از انبارهای اختصاصی را که تولید کنندگان می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را به جای تخلیه درانبار گمرکات مرزی مستقیما به ان منتقل کنند سبب کاهش هزینه های جانبی از جمله هزینه های تخلیه و بارگیری مجدد و انبار داری کالاها دانست .

وی تصریح کرد : در این انبارها کالاها زیر نظر بازرسان گمرک تخلیه و تشریفات ترخیص با حضور بازرسان و ارزیابان گمرک در این انبارها انجام می شود .

 

http://sanatnews.ir/News/1/10583
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است