يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بحران مالی اروپا محور نشست بروکسل

  تاريخ:هجدهم آبان 1387 ساعت 10:14   |     کد : 10581   |     مشاهده: 1547
به گزارش صنعت نیوز، سران کشورهای اروپایی روز جمعه بار دیگر برای مقابله با بحران مالی و یکسان سازی سیاست هایشان در بروکسل گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، سران کشورهای اروپایی روز جمعه بار دیگر برای مقابله با بحران مالی و یکسان سازی سیاست هایشان در بروکسل گردهم آمدند.

منابع خبری با اعلام اینکه چاره اندیشی درباره تبعات این بحران محور نشست 27 کشور عضو اتحادیه اروپا بود ، گزارش دادند، با وجود کمک دولت های اروپایی به بانک ها ، بحران مالی و کاهش نرخ بهره بانکی در این قاره همچنان ادامه دارد .

بحران مالی در اروپا مشکلات فراوانی از جمله کاهش ارزش یورو و افزایش بیکاری را درپی داشته و دارد .

بانک مرکزی انگلیس برای مقابله با این بحران نرخ بهره در این کشور را تا سه درصد کاهش داد .

22 روز پیش هم این سران در همین محل نشست رسمی داشتند تا پیامدهای منفی بحران مالی اروپا را از زاویه ‌ای جدید پیگیری کنند.

در آن نشست از سران این کشورها خواسته شد تا هر یک ، اقداماتی را در پیش گیرند تا ثبات به بانک‌ها و بورس کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازگردد.

علاوه بر آن، در این مدت دولت‌های اروپایی میلیاردها یورو به بانک‌ها کمک کرده و از نرخ بهره بانکی نیز کاسته‌ اند اما هنوز نگرانی‌ها درباره پیامدهای بحران پابرجاست ، چنانچه خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا می گوید: «اولویت فعلی ما باید به حداقل رساندن پیامدهای منفی بحران بر بازار کار و قدرت خرید مردم باشد.»

این نگرانی تا آنجا پیش رفته که گوردون براون ، نخست وزیر انگلیس هر چند روز یکبار از دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس می ‌خواهد با کمک مالی به صندوق بین المللی پول، دست محبتی بر سر کشورهایی بکشند که از بحران آسیب جدی دیده‌اند.

باروسو هم همواره از اروپایی‌ها می خواهد تا هماهنگ‌ تر عمل کنند و می ‌گوید: «اروپایی ها باید برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی‌شان هماهنگ تر باشند، همان طوری که موقع آغاز بحران مالی عمل کردند.»

براساس این گزارش ، این در حالی است که گزارش پائیزی پیش‌ بینی ‌های اقتصادی اروپا به نگرانی‌ ها دامن زده است.

گزارش از وضع نامطمئن اقتصادی گلایه و اشاره دارد که اقتصادهای اروپایی نمی‌ توانند از پیامدهای بحران مالی فرار کنند.

این گزارش 170 صفحه ای علاوه بر این اعتراف می‌ کند که فشار تورمی در اروپا رو به افزایش است و کاهش غیرقابل پیش بینی رشد اقتصادی به بیکاری دامن خواهد زد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10581
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است