يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
مظاهري:

جايگاه اقتصادي جديدي در جهان بيابيم

  تاريخ:پانزدهم آبان 1387 ساعت 16:10   |     کد : 10512   |     مشاهده: 1573
به گزارش صنعت نیوز، رئيس سابق بانک مرکزي گفت: در شرايطي که بازيگران صحنه و مقررات اقتصادي جهان در حال تغيير است يافتن سهم بيشتر و جايگاهي بهتر براي کشور در اقتصاد دنيا ضروري است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، رئيس سابق بانک مرکزي گفت: در شرايطي که بازيگران صحنه و مقررات اقتصادي جهان در حال تغيير است يافتن سهم بيشتر و جايگاهي بهتر براي کشور در اقتصاد دنيا ضروري است.

طهماسب مظاهري امروز در همايش بحران اقتصادي جهان و درس هاي آن افزود: بحران اقتصادي به وجود آمده در جهان ناشي از زياده روي هاي قطب هاي اقتصادي آمريکا در مصرف سرمايه و پيشي گرفتن از منابع سرمايه بود که بسياري از بنگاه هاي اقتصادي جهان با تکيه بر آن آسيب هاي جدي ديدند.

وي تصريح کرد: بهتر است همه دستگاه هاي اقتصادي و ذي ربط در کشور به وقايع نگاري در زمينه بحران به وجود آمده و مقايسه آن با طرح هاي اقتصادي علمي بپردازند و به راهکارهايي براي جلوگيري از تکرار اين اشتباه درکشور دست يابند.

مظاهري اضافه کرد: پس از آن، بررسي آسيب هايي که اين بحران به کشورمان وارد کرده است و يا خواهد کرد، از مهمترين گام هايي است که بايد برداريم و به برنامه هاي اجرايي کوتاه مدت و سريع دست يابيم.

وي با اشاره به اين که هم اکنون ظرفيت هاي علمي، اقتصادي و فني در تدوين برنامه هاي اجرايي اقتصادي براي جلوگيري از بحران به وجود آمده در جهان وجود دارد، افزود: به نظر مي رسد که مجمع تشخيص مصلحت نظام بهترين مرجع براي نظام مندکردن برنامه اقتصادي کشور در اين زمينه باشد.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10512
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است