يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

صادرات ايران به عراق به 4 ميليارد دلار مي رسد

  تاريخ:پانزدهم آبان 1387 ساعت 10:37   |     کد : 10441   |     مشاهده: 1581
به گزارش صنعت نیوز، دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق پيش بيني کرد صادرات کشورمان به عراق، در سال 87 به 4 ميليارد دلار برسد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق پيش بيني کرد صادرات کشورمان به عراق، در سال 87 به 4 ميليارد دلار برسد.

حسن دانايي فر دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق در نشستي که به مناسبت همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت نفت عراق در وزارت نفت برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: صادرات کشورمان به عراق از سال 83 تا پارسال به ترتيب

790 ميليون دلار، 1/1 ميليارد دلار، يک ميليارد و 900 ميليون دلار و 2 ميليارد و 800 ميليون دلار بود.

وي گفت: همکاري هاي اقتصادي ايران با عراق شامل زيربخش هاي انرژي، تجارت و صدور خدمات فني و مهندسي و نيز گردشگري است که در مقايسه با صادرات ايران به کشورهاي ديگر قابل توجه است.

دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق همچنين گفت: وجود عتبات عاليات در عراق و ايران عمده ترين مزيت براي گسترش روابط گردشگري زيارتي دو کشور است و سالانه نزديک به 2 ميليون نفر از ايران و عراق براي زيارت اين عتبات سفر مي کنند.

حسن دانايي فر افزود: دو کشور تا چند سال پيش، فقط دو مرز مشترک و رسمي شلمچه و خسروي را داشتند در حالي که اکنون اين تعداد به 7 مرز رسمي مي رسد.

دومين همايش بين المللي فرصت هاي اجرايي سرمايه گذاري ايران در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي عراق، 5 و 6 آذر در تهران برگزار مي شود.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10441
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است