يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بحران مالي غرب، اقتصاد اسپانيا را دچار مشکلات شديد کرده است

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 14:15   |     کد : 10389   |     مشاهده: 1469
به گزارش صنعت نیوز، بحران مالي غرب کشورهاي اروپايي را به شدت تحت تاثير قرار داده و اقتصاد اسپانيا را دستخوش مشکلات متعدد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، بحران مالي غرب کشورهاي اروپايي را به شدت تحت تاثير قرار داده و اقتصاد اسپانيا را دستخوش مشکلات متعدد کرده است.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ، بحران مالي غرب اثار خاص خود را بر اقتصاد کشورهاي اروپايي برجاي گذاشته شده است.رشد اقتصادي منطقه يورو که متشکل از بيست و پنج کشور است يک دهم درصد ارزيابي شده است. بيکاري در اين منطقه در سال دو هزار و نه به هشت مميز چهار دهم درصد افزايش خواهد يافت. اين درحالي است که در سال دو هزار و هفت اين رقم هفت درصد بود. اقتصاددانها پيش مي کنند اقتصاد انگليس بيش از ديگر کشورهاي اروپايي در سال اينده ضربه ببيند که علت اصلي ان کاهش شديد قيمت مسکن در اين کشور است. اسپانيا نيز در ميان کشورهاي اروپايي چشم انداز اقتصادي قابل توجهي دارد. پيش بيني مي شود نرخ بيکاري در اسپانيا در سال اينده به پانزده درصد برسد. بحران مسکن در اسپانيا بسيار مشهود است. حدود يک ميليون واحد مسکوني در اسپانيا خالي است. فعالان بخش ساخت مسکن در اسپانيا بسيار متضرر شده اند. خريد خريد مسکن در اسپانيا بسيار کاهش يافته است. فساد اداري در اسپانيا بسيار گسترده است که همين عامل در بحران مسکن اين کشور نقش داشته است. مسوولان دولتي در دستگاه فاسد حاکم اجازه ساخت مسکن را در مناطقي مي دهند که غيرقانوني است و همين امر نيز به خالي ماندن خانه هاي جديد احداثي کمک مي کند.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10389
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است