يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

همایش زنان بازرگان کشورهای اسلامی

  تاريخ:چهاردهم آبان 1387 ساعت 11:14   |     کد : 10359   |     مشاهده: 1619
به گزارش صنعت نیوز، چهارمین همایش زنان بازرگان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با عنوان "نقش فرهنگ، رسانه ها و گردشگری در توسعه و رونق اقتصاد پایدار" در دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، چهارمین همایش زنان بازرگان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با عنوان "نقش فرهنگ، رسانه ها و گردشگری در توسعه و رونق اقتصاد پایدار" در دمشق آغاز شد.

بررسی راهکارهای تقویت اقتصادی کشورهای اسلامی در برابر آثار منفی پدیده جهانی سازی و توجه به نقش زنان بازرگان در پیشبرد برنامه توسعه اقتصادی در کشورهای اسلامی از اهداف این همایش سه روزه است که با حضور یکصد و پنجاه شخصیت از چهل کشور اسلامی  آغاز شد.

در حاشیه این همایش نیز نمایشگاه فعالیت تجاری زنان در کشورهای اسلامی در 28 غرفه گشایش یافت. در این نمایشگاه صنعت طلا و زیورآلات، صنایع دستی مرتبط به میراث فرهنگی کشورهای شرکت کننده، نقاشی و هنرهای تجسمی عرضه شده است.

"احسان الدین کمال اوغلو" دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در پیامی به این همایش نقش بازرگانان زن مسلمان در زمینه توسعه تجارت و صنعت را مهم برشمرد و تصریح کرد: سازمان متبوعش برای ایجاد شبکه روابط تجاری و اقتصادی میان جوامع زنان مسلمان گام نهاده است.

فاطمه هاشمی رفسنجانی" رئیس انجمن همبستگی زنان ایران از سخنرانان نشست  این همایش بود که به بررسی چالشها، شناخت حوزه های نیازمند حمایت، شبکه سازی، تبادل تجربیات و چگونگی دستیابی به بازارهای جدید پرداخت.

وی تصریح کرد: در روند دستیابی به توسعه پایدار جهانی و شکوفائی اقتصادی، متاسفانه  زنگها در جهان در جهت مخالف به صدا درآمده و بحران مالی کنونی که بنظر می رسد آمریکا آن را به سایر مناطق جهان خواهد کشاند، هشداری مبنی بر پایبند نبودن جهان  به ویژه ابرقدرتها به تلاش همگانی برای رسیدن به توسعه پایدار جهانی است.

فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت: بیایید با توسعه فرهنگ، از راه رسانه، ترویج گردشگری و مبادلات فرهنگی به سوی تحقق شکوفائی اقتصادی در جهانی برخوردار از صلح، امنیت، عدالت و توسعه پایدار و جهان شمول گام برداریم.

خانمها فاطمه هاشمی رفسنجانی رئیس انجمن همبستگی زنان، سهیلا جلودارزاده از بانوان فعال بازرگان، زهرا اخوان نسب و مریم صفی خانی رئیس و نائب رئیس کمیسیون بانوان بازرگان اتاق بازرگانی استان اصفهان هیات چهار نفره جمهوری اسلامی ایران را در دو بخش فرهنگی، گردشگری و بازرگانی در این نشست تشکیل می دهند.

در مراسم افتتاح این همایش معاون اقتصادی نخست وزیر، وزیران اطلاع رسانی، دارایی، اقتصاد، کار و امور اجتماعی و همچنیین شیخ احمد حسون مفتی اعظم سوریه حضور داشتند. این همایش با همکاری کمیته زنان اتاق بازرگانی سوریه، اتاق بازرگانی سازمان کنفرانس اسلامی، بانک اسلامی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد برای توسعه برگزار شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/10359
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است