سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

كاهش تاثير نوسانات قيمت نفت بر بودجه دولت با نظام مالياتي كارآمد

  تاريخ:نهم آبان 1387 ساعت 11:45   |     کد : 10083   |     مشاهده: 563
به گزارش صنعت نیوز، عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: نظام مالياتي كارآمد ، ابزاري است كه تأثير نوسانات قيمت نفت بر بودجه دولت و اقتصاد كشور را به شدت كاهش مي دهد.

به زگراش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: نظام مالياتي كارآمد ، ابزاري است كه تأثير نوسانات قيمت نفت بر بودجه دولت و اقتصاد كشور را به شدت كاهش مي دهد.

شكور اكبرنژاد ، قانون ماليات برارزش افزوده را ابزار كاهش وابستگي دولت به درآمد حاصل از نفت دانست و گفت : در شرايط كنوني ، اجراي قانون ماليات برارزش افزوده كه پس از طي مراحل كارشناسي، تدوين و تصويب شده ، اثرات مثبتي بر اقتصاد كشور خواهد داشت.

وي با اشاره به مزاياي گسترده قانون ماليات برارزش افزوده، تصريح كرد: مهم ترين مزيت اين قانون جلوگيري از طفره رفتن پرداخت ماليات توسط افرادي است كه هميشه راهي براي فرار از پرداخت ماليات پيدا مي كردند.

اكبرنژاد تأخير 2ماهه اجراي اين قانون را در حيطه اختيارات رئيس جمهور و به منظور انعطاف در اجراي قانون ماليات برارزش افزوده دانست و ادامه داد: نقش اطلاع رساني دقيق در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بسيار مهم و اساسي است .

 

http://sanatnews.ir/News/1/10083
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است