سه شنبه 18 ارديبهشت 1403

ارائه خدمات بيمه الكترونيكي بيمه نوين

  تاريخ:نهم آبان 1387 ساعت 12:56   |     کد : 10030   |     مشاهده: 45951
به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مهندس پور یوسفی ، مدیر واحد انفورماتیک بیمه نوین در خصوص بیمه الکترونیکی گفت: تمام سعی بیمه نوین بر این است که تمام فعالیتهای صدور بیمه نامه – دریافت حق بیمه و ... به صورت اینترنتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه سرمایه صنعت نیوز، مهندس پور یوسفی ، مدیر واحد انفورماتیک بیمه نوین در خصوص بیمه الکترونیکی گفت: تمام سعی بیمه نوین بر این است که تمام فعالیتهای صدور بیمه نامه – دریافت حق بیمه و ... به صورت اینترنتی انجام شود .

وی اظهار داشت : در حال حاضر واحد های صدور و پرداخت خسارت بیمه نوین در سراسر کشور از طریق شبکه اینترنت به سیستم مرکزی وصل هستند و نرخ ها ، مصوبه ها و شرایط را به صورت آنلاین دریافت کرده و نسبت به صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت اقدام می کنند.

مهندس پور یوسفی در خصوص مشکلات بیمه الکترونیک ابراز داشت : از جمله مشکلات که در راه استقرار بیمه الکترونیک وجود دارند عبارتند از : عدم وجود زیر ساخت های مناسب مخابراتی - عدم وجود امضاء الکترونیک به صورت قانونی - عدم توسعه فرهنگ بیمه - نگرانی از فاش شدن اطلاعات شخصی افراد ، پیچیدگی محصولات بیمه ای ارائه آن را به صورت الکترونیکی دشوار می سازد و در آخر چون فروش الکترونیکی هنوز در کشور ما به صورت فراگیر انجام نمی شود و نیاز به نمایندگی و بازار یابان بیمه برای جذب مشتری هر روز بیش از پیش احساس می شود.

وی در خصوص امنیت بیمه سایت بیمه نوین و پرداخت الکترونیکی حق بیمه آن گفت : شرکت بیمه نوین علاوه بر بکارگیری انواع فایر وال های نرم افزاری و سخت افزاری برای بالابردن امنیت اطلاعات بیمه گذاران و مشتریان خود نسبت به اخذ گواهی SSL نیز اقدام نموده است . این گواهی تضمین کننده ارتباط امن میان مرور گر اینترنت که مشتریان شرکت بر روی کامپیوتر شخصی خود از آن استفاده می کنند و سرور شرکت بیمه نوین می باشد.

مهندس پور یوسفی در خصوص خدماتی که برروی سایت بیمه نوین ارائه میشود اظهار داشت در حال حاضر امکان استعلام نرخ در رشته های عمر و پس انداز ، ثالث و سرنشین خودرو ، بدنه خودرو و آکسا وجود دارد همین طور امکان پرداخت الکترونیکی حق بیمه و اقساط بیمه در کلیه رشته ها برای دارندگان کارت های شتاب در سایت شرکت فراهم شده است .

علاوه بر آن در بعضی از رشته ها ی بیمه ، بیمه نامه به صورت اینترنتی صادر می شود. و از خدماتی که اخیراً ارائه شده امکان استعلام خسارت بیمه نامه های ثالث و سرنشین و بدنه خودرو می باشد که باعث تسهیل و سرعت بخشیدن به پرداخت خسارت به بیمه گذاران شده است.

وی در خاتمه گفت: یکی از طرح های جالب توجه که برای اولین بار در حال اجرا است امکان پرداخت حق بیمه به صورت مستقیم از طریق کارت های بانکی می باشد که روش ان به این صورت است که کاربر از طریق نشانی اینترنتی WWW.Novininsurance.com وارد سایت شده گزینه پرداخت الکترونیک را انتخاب می نماید سپس وارد صفحه بعدی شده کد اعلامیه بدهکار ، کد بیمه گذار را وارد نموده و کد امنیتی نمایش داده شده برروی صفحه را در کادر مربوطه وارد می کند.

در مرحله بعدی پس از انتخاب سر رسیدهای مورد نظر گزینه محاسبه مبلغ پرداخت را کلیک نموده و مبلغ قابل پرداخت محاسبه و نمایش داده می شود . سپس برای پرداخت مبلغ مورد نظر گزینه مراجعه به بانک و پرداخت صورت حساب را فشرده و در پایان پس از پرداخت الکترونیک توسط بانک اقتصاد نوین پرداخت حق بیمه نامه به اتمام می رسد.

http://sanatnews.ir/News/1/10030
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است