سه شنبه 1 خرداد 1403

صنايع چوبي ، راز زندگي کشاورزان عصر آهن را برملا کرد

  تاريخ:هشتم آبان 1387 ساعت 12:27   |     کد : 10025   |     مشاهده: 1309
به گزراش صنعت نیوز، طي عمليات حفاري در کنار يکي از بزرگراه‌هاي سوئد، باستان‌شناسان به ابزار آلاتي چوبي با قدمتي 1700 ساله برخورد کردند که اطلاعات مهمي از دوره هاي مختلف تمدن بشري را در اختيار آنها قرار داد.

به گزراش خبرنگار گروه گردشگری صنعت نیوز، طي عمليات حفاري در کنار يکي از بزرگراه‌هاي سوئد، باستان‌شناسان به ابزار آلاتي چوبي با قدمتي 1700 ساله برخورد کردند که اطلاعات مهمي از دوره هاي مختلف تمدن بشري را در اختيار آنها قرار داد.

اين اکتشاف که در منطقه غربي سوئد انجام شد به گفته کارشناسان مدرک مهمي از نحوه زندگي کشاورزان در عصر آهن را ارائه مي‌کند.

بنگت نوردکويست، باستان‌شناس موسسه ميراث ملي سوئد گفت: اين منطقه پيش از اين آب راهي بود که به سمت دريا جريان داشته و همچنين رودخانه وانرن(Vanern) يکي از بزرگترين رودخانه هاي حال حاظر سوئد از آن تغذيه مي‌کرده است.

وي افزود: در نتيجه، اين منطقه به سبب برخورداري از چنين مزيتي تبديل به يکي از مهم‌ترين مناطق مسکوني و تجاري از عصر نوسنگي تا عصر مدرن شد.

نوردکويست با اشاره به اهميت اثار به دست آمده گفت: کشف ابزار الاتي مانند چرخ‌هاي چوبي و ديگر وسايل از اين قبيل ما را به ساکنان اين منطقه در عصر آهن نزديک تر کرده است.

باستان شناسان در صددند با استفاده از نقشه‌هاي موجود در اداره راه سوئد حفاري هاي خود را در منطقه شمالي اين کشور ادامه داده و مدارک بيشتري از تمدن عصر برنز ساکنان اين منطقه به دست آورند.

http://sanatnews.ir/News/1/10025
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است