شنبه 9 تير 1403

سوالات دارویی را از 82101 بپرسید

  تاريخ:نوزدهم خرداد 1387 ساعت 13:32   |     کد : 941   |     مشاهده: 223

به گزارش صنعت نیوز، سرپرست داروخانه های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : روزانه حدود 100 نفر با شماره تلفن 82101 برای دریافت پاسخ سوالات علمی خود در باره داروها تماس می گیرند .

دکتر خیرالله غلامی با بیان اینکه این شماره تلفن مربوط به تهران است و هموطنان شهرستانی نیز با گرفتن کد 021 می توانند به آن دسترسی یابند افزود : این شماره تلفن شامل 30 خط تلفن است ، بنابر این بطور همزمان 30 نفر می توانند با داروسازان این مرکز صحبت کنند و کسی پشت خط نمی ماند .

وی با اعلام اینکه پاسخگوی این تلفن دانش آموختگان داروسازی هستند گفت : هم اکنون به علت کمبود تماس گیرندگان با این شماره ، فقط دو نفر داروساز در مرکز حاضر می شوند اما این امکان وجود دارد که با اطلاع رسانی به مردم تعداد داروسازان پاسخگوی این خطوط تلفنی به 30 نفر افزایش یابد .

دکتر غلامی با بیان اینکه تلفن 82101 از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعال است افزود : مردم می توانند سوالات خود را در باره نحوه مصرف داروها ، زمان مناسب مصرف آنها ، تداخلات و عوارض داروها و همچنین ملاحظات خاص برخی داروها را از طریق این شماره تلفن مطرح کنند و پاسخ آن را از داروسازان مرکز بگیرند .

وی با تاکید بر اینکه مصرف هر دارو شرایطی دارد که در صورت رعایت آنها نتایج درمانی دارو به طور کامل حاصل می شود گفت : مرکز تلفنی اطلاع رسانی داروها وابسته به داروخانه 13 آبان است و فقط توانایی پاسخگویی به سوالات علمی مردم را در باره داروها دارد اما نمی تواند تماس گیرندگان را در باره کمبودهای دارویی و محل عرضه داروی مورد نظر آنان راهنمایی کند . این خط تلفن از بهمن گذشته راه اندازی شده است .

 

http://sanatnews.ir/News/1/941
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است