چهارشنبه 6 تير 1403

ارتباط تمايل به جنايت با سرب بدن

  تاريخ:نهم خرداد 1387 ساعت 16:43   |     کد : 753   |     مشاهده: 653

تمايل به جنايت با ميزان سرب موجود در بدن انسان ارتباط مستقيم دارد.

به نوشته روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا محققان دانشگاه سينسيناتي در پي تحقيقات طولاني مدتي که از اوايل سالهاي هشتاد قرن گذشته اغاز شده اعلام کردند کودکاني که در سالهاي نخست تولد تحت تاثير سرب قرار مي گيرند بيش از سايرين در معرض خطر ارتکاب جرم قرار دارند.

بر اساس اين گزارش دانشمندان با بررسي افرادي که در معرض تاثير سرب قرار دارند مقدار سرب موجود در بدن مادران و فرزندان انها را در مراحل مختلف اندازه گيري و سپس تعداد موارد جرم و جنايت و دستگيري را با توجه به عوامل اجتماعي و اقتصادي بررسي کردند و در نهايت به اين نتيجه رسيدند که افزايش ميزان سرب در خون کودکان تا پنج ميکروگرم در هر دسي ليتر موجب افزايش بيست و شش درصدي تمايل انها به تبهکاري مي شود.

علاوه بر اين محققان در مرحله دوم ازمايشها با بررسي مغز افراد متوجه شدند مقدار ماده خاکستري در مغزکساني که در معرض تاثير سرب قرار دارند کمتر و تغييراتي که بر اثر تاثير اين ماده ايجاد مي شود دائمي و غير قابل بازگشت است.

به گفته دانشمندان رنگها منبع اصلي سرب به شمار مي روند و اين ماده ممکن است در اب، اسباب بازيهاي بي کيفيت و برخي داروهاي سنتي وجود داشته باشد.

http://sanatnews.ir/News/1/753
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است