شنبه 9 تير 1403

تدوين آئين‌نامه مشاركت بخش خصوصي در خريد لوكوموتيو

  تاريخ:ششم خرداد 1387 ساعت 16:41   |     کد : 616   |     مشاهده: 1105
به گزارش صنعت نيوز ، مديرعامل راه‌آهن با اشاره به تدوين آئين‌نامه نحوه مشاركت بخش خصوصي در خريد لوكوموتيو گفت: دراين آئين نامه سهم بخش خصوصي براي خريد لوكوموتيو و تسهيلات بانكي و دولتي مربوطه مشخص شده است.

به گزارش صنعت نيوز ، مديرعامل راه‌آهن با اشاره به تدوين آئين‌نامه نحوه مشاركت بخش خصوصي در خريد لوكوموتيو گفت: دراين آئين نامه سهم بخش خصوصي براي خريد لوكوموتيو و تسهيلات بانكي و دولتي مربوطه مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار گروه راه و ساختمان صنعت نيوز ،  حسن زياري اظهار داشت: در حال حاضر مشغول نهايي كردن متن قرارداد مربوط به توليد لوكوموتيو ملي و امضاي پيش‌نويس آن هستيم. بر اساس اين قرارداد ظرف مدت حداكثر 2 سال، 35 دستگاه موتور لوكوموتيو مانوري ساخته خواهد شد.

وي افزود: در فاز اول اين طرح، موتور مانوري و مقدماتي ساخته مي‌شود كه اين امر سبب بومي شدن يك تكنولوژي و جلوگيري از واردات آن خواهد كرد. در نهايت نيز موتور اصلي ساخته مي‌شود كه هدف اصلي ما است. طراحي موتور اصلي نيز در دست پيگيري مي‌باشد كه همپاي ساخت موتور‌ مانوري و مقدماتي به پيش مي‌رود.

زياري يادآور شد: با طراحي موتور اصلي نيز به تدريج از واردات آن بي‌نياز خواهيم شد. به طور كلي وارد شدن به اين فضا، خود يك اقدام بسيار مهم و حياتي محسوب مي‌شود.

به گفته وي، علاوه بر ساخت اين موتورهاي مانوري نصب آن بر روي لوكوموتيوي كه در اختيار سازندگان قرار مي‌گيرد نيز انجام مي‌شود كه در اين توافق و قرارداد به طور همزمان انجام مي‌شود.

مديرعامل راه‌آهن در ادامه با اشاره به برنامه خريد لوكوموتيو در سال جاري يادآور شد: قرارداد خريد 150 دستگاه لوكوموتيو مسافري با مپنا و زيمنس عملياتي شده كه تا 30 ماه آينده ورود اين لوكوموتيو‌ها به كشور آغاز مي‌شود. اين لوكوموتيوها با قابليت حركت با سرعت 160 كيلومتر در ساعت، وارد ناوگان مسافري شده و لوكوموتيوهاي پرقدرت و كم سرعت به بخش باري منتقل مي‌شوند.

به گفته وي، نخستين پيش‌پرداخت نيز پرداخت شده كه متناسب به ضمانت نامه‌هاي ارايه شده از سوي آنها، پرداخت مي‌شود.

زياري افزود: علاوه بر آن به بخش خصوصي براي خريد و وارد كردن لوكوموتيو نو و بازسازي شد نيز كمك مي‌كنيم. بر اين اساس، آئين‌نامه‌اي را تنظيم و تصويب كرديم كه در مراحل نهايي است و در آن سهم بخش خصوصي براي خريد لوكوموتيو و تسهيلات بانكي و دولتي مربوطه مشخص شده است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/616
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است