چهارشنبه 6 تير 1403

صدور 900 ميليون دلارمحصولات غذايي به جهان

  تاريخ:پنجم خرداد 1387 ساعت 15:04   |     کد : 583   |     مشاهده: 1811
به گزارش صنعت نيوز ،‌ وزير صنايع و معادن گفت: سال گذشته 900 ميليون دلار محصولات صنايع غذايي ايران به بازارهاي جهاني صادر شد.

به گزارش صنعت نيوز ،‌ وزير صنايع و معادن گفت: سال گذشته 900 ميليون دلار محصولات صنايع غذايي ايران به بازارهاي جهاني صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه صنعت نيوز ،‌ علي اکبر محرابيان در مراسم گشايش پانزدهمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات ، ادوات و محصولات کشاورزي در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزي خبر افزود: صنايع غذايي کشور 12 درصد از پروانه هاي بهره برداري ، 13 درصد از سرمايه گذاري بخش خصوصي و دولتي و 15 درصد از مجموعه اشتغال بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

وي گفت: صنايع غذايي و تجهيزات و ماشين آلات کشاورزي رو به توسعه و پيشرفت است و مي توان با افزايش ظرفيت هاي توليد و بازاريابي مناسب به جايگاه بالاتري در کشور و جهان رسيده .

وزير صنايع و معادن افزود: محصولات غذايي جمهوري اسلامي ايران با ذائقه مصرف کنندگان در بيشتر بازارهاي جهاني ساز گار است و به همين علت زمينه خوبي براي صادرات اين محصولات وجود دارد.

محرابيان تأکيد کرد: براي حضور بيشتر در بازارهاي جهاني بايد معرفي و تبليغات دقيقي روي نام تجاري توليدات انجام شود تا شاهد افزايش ميزان صادارت باشيم.

وي برگزاري نمايشگاههاي بين المللي را براي توسعه تعاملات اقتصادي ، تجاري و علمي با کشورهاي جهان ضروري دانست.

وزير صنايع و معادن در خصوص جايگاه صنايع ماشين آلات و ادوات کشاورزي گفت: صاحبان صنايع در اين بخش بايد در توليدات از فناوري هاي روز بهره گيرند تا شاهد افزايش توليد و بهره وري در بخش کشاورزي باشيم.

 

http://sanatnews.ir/News/1/583
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است