چهارشنبه 6 تير 1403

شرايط استفاده از تسهيلات ارزي واردات مواد اوليه اعلام شد

  تاريخ:چهارم شهريور 1387 ساعت 10:47   |     کد : 5829   |     مشاهده: 199
به گزارش صنعت نیوز، رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران گفت: هيئت وزيران به منظور مقابله با آثار ناشي از افزايش قيمت جهاني نفت و براي جلوگيري از توقف فعاليت هاي واحدهاي توليدي 5 ميليارد دلار از محل حساب ذخيره ارزي به واردات مواد اوليه کارخانه هاي توليدي اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران گفت: هيئت وزيران به منظور مقابله با آثار ناشي از افزايش قيمت جهاني نفت و براي جلوگيري از توقف فعاليت هاي واحدهاي توليدي 5 ميليارد دلار از محل حساب ذخيره ارزي به واردات مواد اوليه کارخانه هاي توليدي اختصاص داده است.

محمدرضا مس فروش در بازديد از يک واحد توليدي افزود: واحدهاي توليدي متقاضي براي استفاده از اين تسهيلات مي توانند بر اساس پيشنهاد دستگاه اجرايي مربوط و با تصويب کميسيون اقتصاد و هيئت وزيران اقدامات لازم را انجام دهند.

وي تاکيد کرد: استفاده از اين تسهيلات مشروط به استفاده ارزي و تبديل نکردن آن به ريال و پرداخت تسهيلات ارزي مشروط به نبود معوقات ارزي ريالي مالکان يا سهامداران واحدي توليد متقاضي به نظام بانکي است.

مس فروش گفت: همچنين کارگروهي با مسئوليت وزير صنايع و معادن و عضويت وزيران بازرگاني، اقتصادي و دارايي و رييس کل بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران به صورت موردي کنترل و پيگيري هاي لازم را براي اطمينان از بازپرداخت اقساط با هدف ممانعت از معوق شدن اين تسهيلات انجام مي دهد.

رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران گفت: نحوه گردش کار و نظارت لازم براي اجرا نيز در کارگروه يادشده تدوين و اجرايي مي شود.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/5829
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است