چهارشنبه 6 تير 1403

بسته حمايتي صادرات فناوري پيشرفته تدوين شد

  تاريخ:چهارم شهريور 1387 ساعت 10:20   |     کد : 5818   |     مشاهده: 199
به گزارش صنعت نیوز، بسته حمايتي صادرات فناوري پيشرفته به ابتکار پارک فناوري پرديس و با همکاري سازمان توسعه تجارت ايران تدوين شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، بسته حمايتي صادرات فناوري پيشرفته به ابتکار پارک فناوري پرديس و با همکاري سازمان توسعه تجارت ايران تدوين شد.

در اسفند سال 1385 يادداشت تفاهم همکاري بين پارک فناوري پرديس و سازمان توسعه تجارت ايران با هدف کمک به بنگاه هاي فناور براي توسعه صادرات کالاها و خدمات داراي فناوري پيشرفته (hi-tech) امضا شد.

در چارچوب توافقات اين يادداشت تفاهم، کميته راهبردي مشترک شامل 8 نفر از مديران و کارشناسان دو مجموعه تشکيل شد و با برگزاري بيش از 12 جلسه و با بيش از 400 نفر ساعت زمان، به نتايج درخور توجهي دست يافت.

تدوين تعريفي جامع از صنايع، محصولات و خدمات فناوري پيشرفته با استناد به مراجع علمي معتبر بين المللي و نظر خبرگان، اعلام فراخوان شناسايي محصولات و شرکت هاي فعال در حوزه فناوري پيشرفته از طريق پايگاه اينترنتي فن بازار ملي ايران براي شناسايي ظرفيت کشور در اين حوزه و تهيه فهرست کامل نمايشگاه هاي بين المللي در حوزه فناوري پيشرفته از نتايج اين جلسات بود.

در نهايت، بسته حمايتي صادرات فناوري پيشرفته در 49 بند براي دستيابي به اهداف يادداشت تفاهم تدوين شد.

اين بسته که تدوين آن بيش از يک سال به طول انجاميد، با هدف حمايت از صادرات محصولات و خدمات در حوزه فناوري پيشرفته تدوين شده است و مزيت هاي مناسبي براي توسعه صادرات دانش بنيان خواهد داشت.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/5818
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است