چهارشنبه 6 تير 1403

شناسنامه سلامت برای 4 میلیون دانش آموز

  تاريخ:چهارم شهريور 1387 ساعت 10:14   |     کد : 5817   |     مشاهده: 237
به گزارش صنعت نیوز، مدیر کل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گفت : بیش از چهار میلیون و 800 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید شناسنامه سلامت می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه صنعت نیوز، مدیر کل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گفت : بیش از چهار میلیون و 800 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید شناسنامه سلامت می گیرند.

دکتر حسن ضیاالدینی به طراحی شناسنامه سلامت، تشکیل و تکمیل آن اشاره کرد و افزود : دانش آموزان اول و سوم ابتدایی و اول راهنمایی و متوسطه از گروه های هدف این طرح هستند ،ضمن اینکه غربالگری و معاینات بالینی برای همه دانش آموزان انجام می شود.

وی درباره بهداشت دهان و دندان دانش آموزان گفت : ارتقای بهداشت دهان و آموزش پیشگیری مشکلات دهان و دندان دانش آموزان دوره ابتدایی از جمله برنامه های دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

دکتر ضیاالدینی بیماریابی، غربالگری، پیشگیری از بیماری های واگیر وغیرواگیر و واکسیناسیون دانش آموزان 14 تا 16 ساله را یکی دیگر از برنامه های این دفتر خواند و افزود: در سال تحصیلی آینده به یک میلیون و 50 هزار دانش آموز واکسن هپاتیت تزریق می شود.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از همکاری والدین پزشک و پیراپزشک در برنامه های نظام سلامت دانش آموزان در سال جدید استفاده می شود تصریح کرد: طرح کشوری واکسیناسیون هپاتیت از دیگربرنامه های این دفتر در سال تحصیلی جدید است.

 

http://sanatnews.ir/News/1/5817
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است