چهارشنبه 6 تير 1403

شرکتهاي ايراني و مالزيايي در بخش زلزله همکاري مي کنند

  تاريخ:سوم شهريور 1387 ساعت 15:30   |     کد : 5778   |     مشاهده: 179
به گزارش صنعت نیوز، مدير طراحي گروه شرکت نگين در تهران گفت: دولت مالزي براي ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله برنامه ريزي جدي طراحي کرده لذا با توجه به تجربيات ايران، همکاري شرکتهاي فني ومهندسي دو کشور در بخش زلزله در حال بررسي است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مدير طراحي گروه شرکت نگين در تهران گفت: دولت مالزي براي ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله برنامه ريزي جدي طراحي کرده لذا با توجه به تجربيات ايران، همکاري شرکتهاي فني ومهندسي دو کشور در بخش زلزله در حال بررسي است.   

"واين ليم ونگ لنگ wayne lim weng long"روز يکشنبه در گفت و گو اظهار داشت: امروزه مساله ميزان پايداري ساختمانها در برابر نيروي زلزله اهميت بسزايي دارد و کشور مالزي با وجود اينکه تاکنون با اين رويداد مشکل جدي نداشته، اما علاقه مند به استفاده از تجربيات کشور دوست ايران است.

وي افزود: شرکتهاي ايراني که داراي گواهي هاي استاندارد بين المللي در زمينه هاي فني و مهندسي باشند مي توانند در اين بخش با همتاهاي مالزيايي خود رابطه قوي داشته باشند و در پروژه هاي مربوطه همکاري مشترک کنند.

اين مدير مالزيايي که در پروژه مجتمع فرهنگي رفاهي در شهر تهران موسوم به بزرگ بازار اکباتان فعاليت دارد، گفت: همکاري براي اجراي پروژه مشترک در کشورهاي منطقه نيز مي تواند موجب توسعه مناسبات دو کشور باشد.

وي گفت: در حال حاضر يک شرکت ايراني به همراه گروه نگين مالزي و شرکتي استراليايي در استراليا بر روي يک طرح فني ومهندسي فعاليت دارند که اين امر نشان دهنده توانمندي شرکت هاي ايراني است.

مدير مالزيايي مذکور، يکي از مزيت هاي بخش مسکن و شهرسازي ايران را دانش معماري دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه يکي از کشورهايي است که از پيشينه غني معماري برخوردار است و همکاري در اين بخش با ساير کشورها مي تواند موجب ارتقا دانش در اين بخش شود.

وي يادآور شد: پروژه بزرگ بازار اکباتان گام مهمي براي همکاري دو طرف محسوب مي شود و در مدت دو سال طراحان ايراني و مالزيايي توانستند اين طرح را به تصويب مقامهاي مربوطه شهرداري برسانند که مساحت کلي آن بيش از 250 هزار متر مربع است.

به گفته وي، مالزي در حال حاضر بيش از 220 مجتمع فروشگاهي، تفريحي و خدماتي دارد که گردشگران خارجي 22 درصد از هزينه هاي خود را در اين مراکز مصرف مي کنند.

http://sanatnews.ir/News/1/5778
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است