چهارشنبه 6 تير 1403

کاهش رشد اقتصادي انگليس

  تاريخ:سوم شهريور 1387 ساعت 10:11   |     کد : 5703   |     مشاهده: 177
به گزارش صنعت نیوز، بر اساس اعلام اداره آمار ملي انگليس رشد توليد ناخالص داخلي اين کشور روز جمعه بار ديگر کاهش يافت و رقم آن در سه ماهه دوم در مقايسه با سه ماهه نخست صفر و در مدت يک سال يک و چهار دهم درصد برآورد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، بر اساس اعلام اداره آمار ملي انگليس رشد توليد ناخالص داخلي اين کشور روز جمعه بار ديگر کاهش يافت و رقم آن در سه ماهه دوم در مقايسه با سه ماهه نخست صفر و در مدت يک سال يک و چهار دهم درصد برآورد شد.

اين در حالي است که در آمار قبلي رقم رشد توليد ناخالص داخلي در سه ماهه دوم دو دهم درصد و در مدت يک سال يک و شش دهم درصد اعلام شده بود.

اين ارقام بسيار پايين موجب حيرت کارشناساني شد که روي ارقام تغيير نيافته در مقايسه با نخستين برآورد اداره آمار انگليس حساب مي کردند.

اين ارقام که ماه گذشته منتشر شد کاهش اندک يک دهم درصدي را در رشد اقتصادي اين کشور نشان مي داد.

اداره آمار انگليس با صدور بيانيه اي نرخ صفر درصد سه ماهه دوم را پايين ترين رقمي دانست که از سه ماهه دوم سال هزار و نهصد و نود و دو تا کنون ثبت شده است.

گفتني است در سه ماهه نخست رشد اقتصادي انگليس سه دهم درصد بوده است. رشد اقتصادي صفر نشان مي دهد دوره متشکل از شصت و سه سه ماهه متوالي پيشرفت توليد ناخالص داخلي انگليس به پايان رسيده است و همچنين سناريوي مطرح شده از سوي شماري از اقتصاد دانان را در خصوص رکود اقتصادي اين کشور تا پايان سال قوت مي بخشد.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/5703
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است