چهارشنبه 6 تير 1403

کاهش جرائم در سایه اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی

  تاريخ:دوم شهريور 1387 ساعت 15:24   |     کد : 5642   |     مشاهده: 171
به گزارش صنعت نیوز، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران : با اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی جرائم اجتماعی از 10 تا 90 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران : با اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی جرائم اجتماعی از 10 تا 90 درصد کاهش داشته است.

سـردار احمدی مقدم امروز در همایش علمی و کاربردی تبلیغ در قم افزود: این طرح به رغـم تمام مشکلات و بداخلاقی های برخی سازمان ها موفقیت آمیز بوده است.

وی بهبود وضع ظاهری و باطنی جامعه ، کـاهش جرائم خشن و تجاوز به عنف ، بـرچیده شدن باندهای بزرگ فساد و فحشاء ، مهار اوباشگری و انهدام بـاندهای بـزرگ مـواد مخدر و توزیع مشروبات الکلی را ازمهمترین دستاوردهای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی برشمرد و از همکاری قوه قضائیه و صداو سیما در این زمینه قدردانی کرد.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ، ریشه کنی فساد را در جامعه نیازمند عزم ملی و حمایت همه جانبه دستگاههای مختلف دانست و با اشاره به نقش خانواده ها در کاهش بزه کاری گفت: مبلغان باید بـا آگاهی دادن والـدین ، آنها را نسبت به رفتار غیرعـادی فرزندانشان حساس و از شیوع و تعمیق جرائم در جامعه جلوگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برخی ضعفها در روش وابزار تبلیغی افزود: مبلغان می توانند با آگاهی بخشی جامعه از مسائل و علوم روز ، این خلاء را پر کنند.

سـردار احمدی مقدم حضور میلیونی نسل جوان را در آئین های عـزاداری مـاه محرم و صفر ، اعتکاف و ماه رمضان یادآور شد و افزود : مـوج انحراف فکری و اخـلاقی به وسیله مـاهواره و اینترنت جوانان را تهدید می کند و باید متناسب بـا نیازهای نسل جدید معارف دینی را عرضه کنیم .

رئیس سازمان بهزیستی کشور هم دراین همایش وجود آسیب های اجتماعی را در کشور مسئله جدی دانست و گفت : بررسی ها نشان می دهد 50 درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است.

فقیه ، سازگاری نداشتن و سختگیری والـدین بـا فـرزندان و آزادی بی حد و حصر را از دیگر آسیب هـای اجتماعی بـرشمرد و افزود: این مسائل سبب پدیـده 50 درصـدی فـرار دختران از خانه می شود .

وی از مبلغان خواست با توجه به اعتمادی که والدین نسبت به فرزندان دارند خانواده ها را با آسیب های اجتماعی و راههای مقابله با آن آشنا کنند.

در حـاشیه این همایش نمایشگاه جهاد مقدس شامل اقـدامات فـرهنگی و کتب منتشر شـده در عرصه پیشگیری ازاعتیاد و آسیب های اجتماعی از سوی فرماندهی انتظامی استان قم و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

http://sanatnews.ir/News/1/5642
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است