چهارشنبه 6 تير 1403

بهره برداری از 975 مدرسه در هفته دولت

  تاريخ:دوم شهريور 1387 ساعت 13:18   |     کد : 5615   |     مشاهده: 191
به گزارش صنعت نیوز، رییس سازمان نوسازی ؛ توسعه و تجهیز مدارس کشور از بهره برداری از 975 مدرسه با 3166 کلاس درس در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رییس سازمان نوسازی ؛ توسعه و تجهیز مدارس کشور از بهره برداری از 975 مدرسه با 3166 کلاس درس در هفته دولت خبر داد.

حبیب الله بوربور گفت : این مدارس به مساحت نیم میلیون متر مربع در استانهای سراسر کشور به بهره برداری میرسد که بیشترین آن در استان سیستان و بلوچستان با 171 مدرسه است .

وی افزود : هم اکنون هفت هزارطرح در کشور در دست اجراست که به 10هزار طرح افزایش می یابد و تا مهر امسال چهار هزار و 500 مدرسه جدید برای پذیرش دانش آموز آماده می شود.

بوربور با تاکید بر اینکه بیش از 3 هزار مدرسه ساخته شده دارای نمازخانه و سالن چند منظوره هستند تصریح کرد : ساخت 1200 نمازخانه در مدارس کشور نیز از مهر امسال با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال اغاز خواهد شد .

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش یاداور شد : برای مدارس کپری چهار استان سیستان و بلوچستان ؛ کرمان ؛هرمزگان و لرستان نیز اقدامات اساسی برای استانداردسازی صورت گرفته است .

بوربور با اشاره به اینکه امسال 20 هزار میلیارد ریال اعتبار درامرمدرسه سازی ؛ مقاوم سازی و بازسازی مدارس هزینه می شود افزود : شش هزار و 200 میلیارد ریال از این اعتبار از محل استانی ؛ هفت هزار و 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخریب و مقاوم سازی و شش هزار میلیارد ریال از محل تعهدات خیران مدرسه ساز تامین می شود .

وی با تاکید بر اینکه باید ظرف دو تا سه سال آینده مدارس رابه وضع مطلوب درآوریم خاطر نشان کرد : یک عزم ملی دولت و خیران مدرسه ساز برای مدرسه سازی به کار گرفته اند تا با ایجاد فضاهایی مطلوب ، دانش آموزان در مدارس استاندارد تحصیل کنند .

http://sanatnews.ir/News/1/5615
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است