شنبه 9 تير 1403

100 درصد جاده های ایران زیر پوشش تلفن همراه

  تاريخ:بيست و ششم مرداد 1387 ساعت 09:21   |     کد : 5080   |     مشاهده: 215
به گزارش صنعت نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت :امسال صد درصد جاده های ایران زیرپوشش تلفن همراه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت :امسال صد درصد جاده های ایران زیرپوشش تلفن همراه قرار می گیرد.

محمد سلیمانی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت مخابرات استانها خواست تا همه توان خود را در رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده های کشور به کارگیرند.

وی افزود : هم اکنون بیش از38 هزار کیلومتر از جاده های کشور زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرارگرفته است وبا نصب و راه اندازی990 سایت بی تی اس تلفن همراه همه مناطق کور رفع خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ کاربران اینترنت را نیز در کشور بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات حدود 30 درصد و تعداد کاربران را بیش از20 میلیون نفراعلام کرد.

سلیمانی گفت: برای افزایش خدمات در این حوزه هم اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح ملی را برای تقویت زیرساخت ها طراحی کرده است که مراحل مناقصه را طی می کند.

وی افزود : راه اندازی شبکه های مترو اینترنت نیز برای تـقویت خـدمات دیتا در شهرستان و شهرهای کشور به استانها ابلاغ شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ضریب نفوذ تلفن ثابت را در کشور 34 درصد و تلفن همراه را 56 درصد اعلام کرد.

سلیمانی گفت : هم اکنون واگذاری تلفن های ثابت در شهرها به روز است و وزارت ارتباطات سعی دارد این طرح را در همه روستاهای بالای 50 خانوار نیز به روز کند.

 

 

http://sanatnews.ir/News/1/5080
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است