شنبه 9 تير 1403
رئيس کل گمرک :

با 27 راهکار امور گمرکي کشور تسهيل مي شود

  تاريخ:بيست و چهارم مرداد 1387 ساعت 11:59   |     کد : 5050   |     مشاهده: 211
به گزارش صنعت نیوز، رئيس کل گمرک ايران با تاکيد بررفع مشکلات گمرکي کشور گفت : اين سازمان

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، رئيس کل گمرک ايران با تاکيد بررفع مشکلات گمرکي کشور گفت : اين سازمان

با راهکارهاي 27 گانه در چارچوب طرح تحول در گمرک براي رفع موانع اقدام و فرايند تجارت را تسهيل مي کند.

" اردشير محمدي " در نشستي خبري افزود : با بازديد از 7 گمرک از جمله گمرک شهيد رجايي يکي از بزرگترين گمرک با حجم عمليات تجاري 50 درصدي و 2 گمرک مسافري فرودگاه امام خميني (ره) و فرودگاه مهرآباد و شناخت نقاط ضعف تلاش شده است با اصلاح برخي از رويه هاي درون سازماني ، حذف ايستگاه هاي زائد کاري و صدور دستورالعمل هاي تخصصي روند امور بهبود يابد.

وي گفت : اين کار به صورت عملياتي در گمرک شهيد رجايي با صدور دستورالعمل 24 ماده اي گروه کارشناسي گمرک در جهت بهبود فرايندهاي گمرکي انجام شده است.

محمدي گفت : البته انجام برخي از موارد درون سازماني نياز به گذشت زمان و تأمين اعتبار دارد که با پيگيري هاي لازم در صدد رفع آن هستيم.

وي گفت: احياي دواير ارزش در گمرکات اجرايي ، انعقاد قرارداد با آنکتاد براي اجراي سيستم رايانه اي آسيکوداي جهاني براي ارائه تسهيلات بموقع و خدمات مطلوب به خدمت گيرندگان ، تلاش در جهت آمايش سرزمين به منظور حذف برخي از گمرکات با حجم فعاليت اندک و ادغام برخي گمرکات همجوار و يا توسعه گمرکات با حجم فعاليت بالا از راهکارهاي 27 گانه طرح نحول گمرک است.

وي افزود : از ديگر راهکارها مي توان به نشست مشورتي با فعالان و صاحبان صنايع ، کارشناسان و خدمت گيرندگان در جهت ارائه خدمات مطلوب تر ، اصلاح لايحه قانون جديد امور گمرکي در کارگروهي متشکل از کارشناسان خبره گمرک ايران براي به روز کردن برخي مواد قانوني آن ، ارائه راهکارهاي اجرايي براي مقابله با کم اظهاري با صدور دستورالعمل 11 ماده اي، استقرار گمرک الکترونيکي با هدف تبادل الکترونيکي اسناد است که در جهت تسهيل تشريفات گمرکي اجرايي شده است .

رئيس کل گمرک تاکيد کرد : پيش بيني مي شود با اجراي ديگر برنامه هاي اعلام شده روند امور گمرکي تسهيل بيشتري يابد.

وي افزود: در اين حال انجام برخي امور که منجر به تسهيل تجارت مي شود خارج از حيطه وظايف و مسئوليت هاي گمرکي است که در اين زمينه هم گمرک تلاش کرده است از طريق نشست هاي متعدد با سازمان هاي همجوار دخيل در امر تجارت شرايطي فراهم شود تا ضمن اعمال دقيق مقررات و انجام تشريفات مورد نياز ، بررسي هاي ضروري و صدور مجوز از سوي سازمان ها در کوتاه ترين زمان ممکن انجام گيرد.

محمدي گفت: همچنين در نشست هاي متعدد با خدمت گيرندگان در گمرکات مختلف تجاري و مسافري تلاش مي کنيم ضمن آشنايي با مشکلات و مسائل گمرکي و غيرگمرکي آنان و آشنا کردن خدمت گيرندگان به مواد قانوني ، وظايف ، مسئوليت هاي آنان براي انجام سريع تشريفات تجاري ، ارائه بموقع مدارک ، اسناد و رعايت دقيق قوانين و مقررات ، انجام تشريفات بيش از پيش تسهيل شود.

http://sanatnews.ir/News/1/5050
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است