شنبه 9 تير 1403
وزير بازرگاني اعلام كرد:

22 سامانه اطلاعاتي براي تنظيم و کنترل بازار تهيه کرديم

  تاريخ:بيست و سوم مرداد 1387 ساعت 14:57   |     کد : 4982   |     مشاهده: 185
به گزارش صنعت نیوز، وزير بازرگاني با تاکيد بر نظارت بر بازار و حمايت از حقوق مصرف کننده گفت :

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزير بازرگاني با تاکيد بر نظارت بر بازار و حمايت از حقوق مصرف کننده گفت :

طراحي و پياده سازي و اجراي 22 سامانه طلاعاتي از قبيل سيستم قيمت تمام شده، سيستم اطلاعات قيمت بازار ، رسيدگي به شکايات ، بازرسي و دادگاه هاي صنفي در اين چارچوب صورت گرفته است.

مسعود ميرکاظمي در نشستي با خبرنگاران افزود :‌در اين زمينه قيمت 60 مورد کالاهاي توليد داخل در مراجع رسمي و تعيين قيمت (هيئت تعيين و تثبيت قيمت ها، ستاد بررسي و کنترل قيمتها) در سال 85 و 60 مورد کالا در سال گذشته تعيين و نظارت شد.

وي گفت: در سه ماه نخست امسال هم برخي کالا و خدمات توليد داخل از جمله انواع تراکتور، سيمان، دفترچه دانش آموزي، محصولات پتروشيمي، لاستيک، تعرفه آمبولانسهاي خصوصي، داروهاي دامي، مرغ و قند و شکر و 23 مورد ديگر با هدف نظارت ، تعيين قيمت شده است.

ميرکاظمي تعيين قيمت 72 مورد کالاهاي وارداتي اعم از کاغذ روزنامه و چاپ و تحرير، مواد شيميايي و داروهاي دامي در سال 1385 و 85 قلم کالاي وارداتي در سال 1386 و تعداد 25 مورد در سه ماهه اول سال جاري را از ديگر تلاش هاي دولت اعلام کرد.

وي گفت:يک ميليون و 968 هزار بازرسي درسال 1384 و دو ميليون و 119 هزار بازرسي در سال 1385 و دو ميليون و 457 هزار مورد در سال 1386 و 643 هزار بازرسي در سه ماه اول امسال از بخش هاي مختلف کالايي و خدماتي در سراسر کشور انجام شده است.

وزير بازرگاني افزود : 164 ، 192، 212 و 53 هزار پرونده به ترتيب در سالهاي 84، 85، 86 و در سه ماه اول امسال تشکيل و به مراجع ذيربط (سازمان تعزيرات حکومتي ، هيئتهاي رسيدگي به تخلفات صنفي) ارسال شد.

وزير بازرگاني ، پيگيري تصويب لايحه حمايت از مصرف کنندگان در مجلس شوراي اسلامي - اجراي طرحهاي ويژه نظارتي از جمله طرح هاي نظارتي نوروز، ايام تابستان، بازگشايي مدارس، ايام ماه مبارک رمضان و فرآورده هاي نفتي- و اعطاي تنديس گواهينامه حمايت از حقوق مصرف کنندگان را از ديگر عملکردهاي دولت براي کنترل قيمت اعلام کرد.

ميرکاظمي افزود: تدوين طرح مطالعاتي اجراي کارت هوشمند جايگزين کالابرگ - تدوين سبد مطلوب غذايي - تهيه و ابلاغ شيوه نامه نصب نام تجاري (BRAND )بر روي کالاها - واگذاري امور نظارتي بر بازار به اتحاديه ها و اصناف کشور هم از دستاوردهاي دولت نهم است.

http://sanatnews.ir/News/1/4982
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است