شنبه 9 تير 1403

وزير بازرگاني از طرح ايجاد شبکه زنجيره اي خرده فروشي خبر داد

  تاريخ:بيست و سوم مرداد 1387 ساعت 10:23   |     کد : 4953   |     مشاهده: 201
به گزارش صنعت نیوز، وزير بازرگاني از برنامه ريزي و تمهيد مقدمات لازم براي اجراي طرح ايجاد شبکه زنجيره اي خرده فروشي خبرداد و گفت : توسعه شبکه ها ، خوشه ها و زنجيره ها و حمايت از ايجاد پيوند مناسب بين بنگاههاي کوچک ، متوسط و بزرگ در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، وزير بازرگاني از برنامه ريزي و تمهيد مقدمات لازم براي اجراي طرح ايجاد شبکه زنجيره اي خرده فروشي خبرداد و گفت : توسعه شبکه ها ، خوشه ها و زنجيره ها و حمايت از ايجاد پيوند مناسب بين بنگاههاي کوچک ، متوسط و بزرگ در دست اجراست.

سيد مسعود ميرکاظمي در جمع خبرنگاران افزود : برنامه ريزي و تمهيد مقدمات لازم براي تشکيل اتحاديه هاي صنفي کشوري- برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي صادراتي اصناف به صورت کشوري - و برنامه ريزي و تمهيد مقدمات لازم براي ارائه تسهيلات به بخش خصوصي به منظور توسعه فروشگاههاي زنجيره اي و شرکتهاي پخش هم از دستاوردهاي دولت نهم در زمينه ساماندهي شبکه توزيع کالا و خدمات است.

وي گفت: فراهم آوردن مقدمات لازم جهت اجراي طرح ساماندهي تاسيسات ذخيره سازي شامل انبارها و سردخانه ها بعنوان يکي از حلقه هاي زنجيره تامين کالا

- طراحي و تدوين شيوه نامه بکارگيري صندوقهاي مکانيزه فروش (p.o.s ) در واحدهاي صنفي بر مبناي آئين نامه اجرايي ماده 71 قانون نظام صنفي هم ملوب بوده است.

ميرکاظمي افزود : اقدامات لازم در جهت صدور پروانه فعاليت فروشگاههاي بزرگ در سراسر کشور شده است و گردهمايي هاي آموزشي با همکاري مراکز مرتبط براي توجيه اصناف و برگزاري نمايشگاه توانمندي صادراتي اصناف و ايجاد بانک اطلاعات اصناف و بازرگانان هم مورد توجه دولت نهم بوده است.

وزير بازرگاني با اشاره به ايجاد سامانه صدور پروانه کسب به صورت مکانيزه از طريق شبکه اينترنت گفت: تخصيص منابع اعتباري، تسهيلات بانکي و يارانه هاي لازم براي توليد، تامين، توزيع و مصرف مواد غذايي در جهت دستيابي به سبد مطلوب غذايي از رويکردها و عملکردهاي مهم دولت نهم محسوب مي شود.

ميرکاظمي تامين يارانه نهادها و عوامل توليد کشاورزي با پيشنهاد وزارت کشاورزي و تصويب شوراي اقتصاد- تنظيم جداول يارانه کالاهاي اساسي با توجه به رويکرد تدوين سبد مطلوب غذايي - پيگيري و رفع نارسائيها و موانع موجود در افزايش سهم کالاهاي سبد مطلوب غذايي در تکاليف دولتي و جابجايي و تخصيص کارآمد منابع يارانه به منظور امکان تامين غذاي سالم و کافي از عملکردهاي دولت است .

وي گفت: براي رسيدن به سبد مطلوب غذايي تلاشهايي در جهت عملياتي کردن طرح سبد مطلوب غذايي و تامين اعتبارات مربوط در خصوص اصلاح اقلام غذايي مراکز آموزشي و تغيير الگوي خريد برخي از کالاهاي اساسي صورت گرفته است.

ميرکاظمي افزود : تامين اقلام کالاهاي اساسي تکليفي اقشار آسيب پذير در قالب مصوبه شورايعالي رفاه و تامين اجتماعي، - افزايش سهم توزيع کالاهاي اساسي مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور- و استفاده از ابزار کاربردي کالابرگ در تنظيم بازار به گونه اي که سهم اقشار آسيب پذير از دريافت کالاهاي کالابرگي در طول برنامه چهارم افزايش يابد هم مورد توجه دولت بوده است که ادامه خواهد يافت.

وي از اصلاح و تغيير روشهاي پرداخت يارانه و حرکت به سمت نقدي کردن يارانه کالاها با اولويت کالاهاي صنعتي خبر داد به گونه اي که ضمن شفاف سازي و هدفمند کردن يارانه ها به تنظيم بازار اقلام مذکور منجر خواهد شد.

http://sanatnews.ir/News/1/4953
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است